• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström RS Worldtimer

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hämtade klockan idag, den kommer lösa av certina passarounden perfekt!
IMG_20190319_095634.jpg
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Bra timing. Worltimern ser nästan lite större ut, men visst är det tvärt om med någon mm?
Är tvärt om som du säger! (Certinan är 43mm) tror perspektivet spelar in här också iom att handen är större än handleden, sen är ju Worldtimern på länk också!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Aha, jag tittade faktiskt under premium men den var under passaround. :)

Va kul med premium......
Då slipper vi snåljåpar kvalitestsinlägg!!!
(Men jag är inte bitter...!!! :banghead:)
Kvalitetsinlägget bestod bara i att jag berättade att jag fått klockan. Snål tror jag inte, man väljer bara vilka föreningar man vill vara med i, eller inte.
Men en bild på klockan bjuder jag gärna på, i väntan på recension.
PSX_20190330_202142.jpg
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Nu har klockan landat hos mig efter en fin avlämning från Curler2.
982A16CD-B8A0-4B75-B4B6-5E10F54A4841.jpeg

Några första tankar.
Känns bra på och länken är skön.
GMT visaren känns ovant, men det säkert något man vänjer sig vid om man använder den mer regelbundet antar jag.
Storleken på 41 mm känns bra för mig. Den är lite mindre än min Speedmaster både på bredden och höjden.
57F25F9A-2AA2-4899-8EBF-C1B49218641A.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Härligt. Suktat efter den länge, just den grå. Men köper mest flera billiga klockor. Blir att försöka avstå att köpa massa och sen köpa en sån.

Men har bara sett 36mm irl. Hade gärna haft typ 38mm. Vad tycker ni som provat både 36 och 41? Jag har typ 17cm handleder.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Härligt. Suktat efter den länge, just den grå. Men köper mest flera billiga klockor. Blir att försöka avstå att köpa massa och sen köpa en sån.

Men har bara sett 36mm irl. Hade gärna haft typ 38mm. Vad tycker ni som provat både 36 och 41? Jag har typ 17cm handleder.
Ca 17 cm handled o provade både 41 o 36 i butik. Visserligen gummi på ena och länk på andra

36mm
A48FE791-28C3-46B5-BB4E-E1DDDFE92E2D.jpeg


41mm
F4CC8AFF-E518-42AD-BA1D-9D5282C8D464.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Härligt. Suktat efter den länge, just den grå. Men köper mest flera billiga klockor. Blir att försöka avstå att köpa massa och sen köpa en sån.

Men har bara sett 36mm irl. Hade gärna haft typ 38mm. Vad tycker ni som provat både 36 och 41? Jag har typ 17cm handleder.

Jag har också 17 cm runt och jag skulle säga att pga kronan kl 2 och bred glasring är 41 inga problem alls. Men åk och prova så vet du säkert.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Jag har också 17 cm runt och jag skulle säga att pga kronan kl 2 och bred glasring är 41 inga problem alls. Men åk och prova så vet du säkert.
Jag håller med helt, har själv dryga 18cm och 36an ser ut som en damklocka på mig, 41an tycker jag sitter som en smäck
 
  • Like
Reactions: NRE

Torulf

Cartier
Har haft klockan några dagar nu och ska erkänna att jag inte hade så höga förväntningar, har provat den i butik tidigare och inte varit imponerad. Men det här är en klocka som behöver vara utomhus i roligare ljus än i en butik. Tycker den är riktigt bra och gillar den verkligen nu när jag använt den ute i "verkligheten".

Det mesta på klockan är bra, så min utgångspunkt blir att klockan är bra och sen nämner jag nedan vad jag inte gillar.
-Datumet är inte centrerat, det är för mycket uppåt och vänster
-Skulle vilja haft lite mer blått i tavla, märks enbart i optimalt ljus
--Länkens spänne, fortfarande kasst och svårt att få upp den ena av spännena.
---Länkens PCL gör mig åksjuk att titta på, varför, VARFÖR är varannan center link kort och varannan lång, det blir ingen symmetri och reflektionerna blir konstiga och ögonen hittar ingen fokalpunkt. Kan inte titta på länken utan att bli yr.

Hade det inte varit för länken hade jag garanterat gått och köpt mig en Worldtimer efter passarounden. Nu är det ett mer osäkert "vill ha" begär.

Jag är en riktigt dålig fotograf så ni får ursäkta kassa bilder.

20190411_170907_HDR.jpg

20190411_170912_HDR.jpg
 
Topp