• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kände att det var dags för en ny passaround. Denna gången i samarbete med @Gripenbro.se som har hand om Squales försäljning här i Sverige.
Det blir alltså en Squale Squale Matic 60 ATMOS (Vit/blå) på meshband.

20 deltagare
425kr / deltagare

Regler:
Varje deltagare testar klockan i en vecka från det att den hämtats ut på posten. Deltagarna skickar sedan vidare klockan till näste person på listan.
I tidigare passarounds har trådarna tyvärr inte varit särskilt aktiva, det är inte bra. Under denna passarounden kommer vi därför ha det som regel att varje deltagare ska skriva MINST ett inlägg om klockan, vad man tycker om den och vad man gjort med den. Annars riskerar man att bli utesluten från utlottningen.

Jag förbehåller mig rätten att neka plats för medlemmar med få inlägg och good guy rekommendationer.


Efter att alla 20 deltagare testat klockan i en vecka vardera ska klockan skickas tillbaka till mig där den återförenas med sin låda, och lottas ut till en lycklig deltagare.

Anmälan sker genom att skriva att man är med i tråden, eller skicka ett PM till mig. Det är först till kvarn som gäller.

Lite info om klockan:
http://www.squale.se/sv/klockor/squale-matic/matic-light-blue.html (den här modellen FAST PÅ MESH-LÄNK!)
  • Movement: Swiss ETA 2824-2 Automatic (self-winding)
  • Case: Polished stainless steel, 44mm diameter.
  • Back: Solid screw-in back
  • Crystal: Domed, Anti-Reflective, Sapphire Crystal
  • Band: Tan leather strap, buckle closure, 22mm.
  • Water Resistant: 600 meters
Matic-Blue-Pol-5T.jpg

DSC_6917as.jpg

Video om klockan

Platser:
1: @TobiasD (jag)
2: @Azaz
3: @Toftich
4: @NRE
5: @curler2
6: @humlegarden
7: @MrRolex
8: @Casual Bum
9: @Sistakvarten
10: @Dc1986
11: @MortenH
12: @NickG
13: @Åskviggen
14: @BoEtt
15: @DB15
16: @Sonnyboy
17: @1965ek
18: @M.L.
19: @RicVin
20: @erow
 
Senast ändrad:

Takuan

Omega
Jag är på! Som "nybörjare" som inte riktigt helt hittat min egna nisch inom klockträsket så verkar det som en väldigt god idé att testa på lite olika klockor innan jag gör något större köp. En vecka med denna klocka låter som en väldigt trevlig idé!
 

Takuan

Omega
Kanske lika bra att tillägga att jag förstår om jag som ny medlem med få inlägg och inga gjorda affärer via KS väcker lite oroskänslor. Det kanske kan gå att lösa via någon sorts deposition för min vecka. Skicka ett PM i sådant fall. Annars förstår jag om det känns bättre att någon annan ska ta min eventuella plats.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju lite orange i den där!! Jag är gärna med och testkör!!!
Mvh
RicVin
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har skickat ett PM och är gärna med :)
Du är tillagd :)
Även jag har skickat PM och hoppas få en plats
Kul, plats finns :)
Tillagd :)
Kanske lika bra att tillägga att jag förstår om jag som ny medlem med få inlägg och inga gjorda affärer via KS väcker lite oroskänslor. Det kanske kan gå att lösa via någon sorts deposition för min vecka. Skicka ett PM i sådant fall. Annars förstår jag om det känns bättre att någon annan ska ta min eventuella plats.
Vi har haft lite problem med tidigare passarounds där en person nästan tog två klockor så den här gången satsar vi mer på att ha med medlemmar som har ett gott renommé så att säga.
Det är ju lite orange i den där!! Jag är gärna med och testkör!!!
Mvh
RicVin
Visst är den cool? Grymt, då lägger jag till dig :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Då har vi EN plats kvar.
När det gäller klockan i sig så har jag fått reda på att Squale håller stängt tills den tjugonde och först efter det kan leverans ske.
När alla platser är tagna kommer samtliga deltagare bli tillagda i en gruppkonversation där mer info kommer att läggas ut.
 

Takuan

Omega
Vi har haft lite problem med tidigare passarounds där en person nästan tog två klockor så den här gången satsar vi mer på att ha med medlemmar som har ett gott renommé så att säga.
Tråkigt, men som jag sa tidigare fullt förståeligt! Jag får följa det hela från håll och bygga upp min renommé om jag vill vara med på framtida passarounds helt enkelt.
 
Topp