• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hur kändes den jämfört med 60 atmos, varför trivs du inte med ux? Verkar vara en schysst klocka
Den delar mycket med 60 Atmos, men är nedskalad och mindre skrikig. Lite mer toolig alltså.

UX är grym, verkligen. Men den känns så kall. Vet inte hur jag ska förklara det, men även om den är så unik, och tuff så känns den inte så levande och intressant som jag hade hoppats på. Däremot är det ju en ypperlig toolklocka för den som inte bryr sig om det där.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Den delar mycket med 60 Atmos, men är nedskalad och mindre skrikig. Lite mer toolig alltså.
UX är grym, verkligen. Men den känns så kall. Vet inte hur jag ska förklara det, men även om den är så unik, och tuff så känns den inte så levande och intressant som jag hade hoppats på. Däremot är det ju en ypperlig toolklocka för den som inte bryr sig om det där.
Nu faller vi utanför trådämnet lite... Har bara sett UX på bild och tyckt den är kanonsnygg. Men bild och verklighet lirar inte alla gånger. Känslan på armen betyder ju också mycket.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu faller vi utanför trådämnet lite... Har bara sett UX på bild och tyckt den är kanonsnygg. Men bild och verklighet lirar inte alla gånger. Känslan på armen betyder ju också mycket.
Snygg är den, den känns också gedigen på handen. Men den är kanske lite för tysk för min smak ;) Lite för mycket funktion och logik och för lite känsla haha
 

BoEtt

Rolex
Kontorstest funkar utmärkt ;)
A629AE9B-EF9C-4616-8F1C-63D8F1971253.jpeg
 

BoEtt

Rolex
Test av #manligförkylning
Klarade även det provet
AFBFC680-24FA-4618-8FD9-57B456995D8B.jpeg


Känsla av klockan så här långt, sitter mycket bra på min feta arm, kör ett waffle gummi från Uncle Seiko i brist på annat. Alternativet är ett orange Nato men näää tror inte det, klockan är för stor för ett tunt nato. Kommer inte hinna o fixa till länken innan veckan är slut (har inget länkverktyg) så gummit får sitta kvar.
Kommentarer från alla som ser den är wow/oj vad snygg från både tjejer o killar. :D
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Test av #manligförkylning
Klarade även det provet
AFBFC680-24FA-4618-8FD9-57B456995D8B.jpeg


Känsla av klockan så här långt, sitter mycket bra på min feta arm, kör ett waffle gummi från Uncle Seiko i brist på annat. Alternativet är ett orange Nato men näää tror inte det, klockan är för stor för ett tunt nato. Kommer inte hinna o fixa till länken innan veckan är slut (har inget länkverktyg) så gummit får sitta kvar.
Kommentarer från alla som ser den är wow/oj vad snygg från både tjejer o killar. :D
Ser mycket bra ut! Roligt att den funkar bra på tropic.
 

BoEtt

Rolex
Sammanfattning av min upplevelse av den under den här veckan!
Utseende: 5+
Storlek: 5+ perfekt för mig
Känsla på armen: 5+
Wow faktor: 5+ dvs när andra ser den, till saken hör iofs att man måste visa upp den, folk är så klockobildade.
Vilja ha faktor: 5+
Kan absolut tänka mig att bära den här i framtiden, om jag har den turen, den skulle definitivt ingå i veckorotationen.

Till saken hör att jag är en vintage-mögel gubbe i vanliga fall, men gillar nya/fungerande och snygga klockor till vardags, dvs kontorsjobbet. Inte alltid att man får det med gammalt mögel.

Länken påsatt igen, klockan tvättad och putsad och imorgon lämnas den över till @erow för vidare äfventyr! :)
Tack till dig @TobiasD för bra uppstyrt och att jag fick möjligheten att vara med, uppskattas!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Sammanfattning av min upplevelse av den under den här veckan!
Utseende: 5+
Storlek: 5+ perfekt för mig
Känsla på armen: 5+
Wow faktor: 5+ dvs när andra ser den, till saken hör iofs att man måste visa upp den, folk är så klockobildade.
Vilja ha faktor: 5+
Kan absolut tänka mig att bära den här i framtiden, om jag har den turen, den skulle definitivt ingå i veckorotationen.

Till saken hör att jag är en vintage-mögel gubbe i vanliga fall, men gillar nya/fungerande och snygga klockor till vardags, dvs kontorsjobbet. Inte alltid att man får det med gammalt mögel.

Länken påsatt igen, klockan tvättad och putsad och imorgon lämnas den över till @erow för vidare äfventyr! :)
Tack till dig @TobiasD för bra uppstyrt och att jag fick möjligheten att vara med, uppskattas!
Är det på skala 1-5 eller 1-10? Klockan presterar i alla fall lika i alla kategorier :hilarious:
 

BoEtt

Rolex
Är det på skala 1-5 eller 1-10? Klockan presterar i alla fall lika i alla kategorier :hilarious:
Normal 5 gradig betygskala ;)
Bra att du frågar, klockan levererar "känslomässigt", inga tekniska tester har utförts då mitt labb inte är utrustat med dylika apparaturer. :D
Har inte ens ett länkverktyg, det måste åtgärdas snarast.
 

erow

Patek
2-Faktor
Får erkänna att jag var lite skeptisk till klockan (mest för storleken), men efter 1 timme på armen har jag ändrat mig. Första intrycket är mycket positivt :)
Hann ha på mig klockan ca 5 minuter innan jag fick första kommentaren på jobbet (hon tyckte det var en jättefin klocka), första klockan någon kommenterar på jobbet...

Återkommer under veckan med tankar och bilder
20181008_171635.jpg
 

BoEtt

Rolex
Får erkänna att jag var lite skeptisk till klockan (mest för storleken), men efter 1 timme på armen har jag ändrat mig. Första intrycket är mycket positivt :)
Hann ha på mig klockan ca 5 minuter innan jag fick första kommentaren på jobbet (hon tyckte det var en jättefin klocka), första klockan någon kommenterar på jobbet...

Återkommer under veckan med tankar och bilder
20181008_171635.jpg
Du ser en tjejmagnet, du får byta ut Hulken nu ;)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Får erkänna att jag var lite skeptisk till klockan (mest för storleken), men efter 1 timme på armen har jag ändrat mig. Första intrycket är mycket positivt :)
Hann ha på mig klockan ca 5 minuter innan jag fick första kommentaren på jobbet (hon tyckte det var en jättefin klocka), första klockan någon kommenterar på jobbet...

Återkommer under veckan med tankar och bilder
20181008_171635.jpg
Ja, den drar definitivt till sig folks blickar. Sedan är ju inte Squale jättekänt så det kanske inte är någon överhängande rånrisk precis. Iaf inte på samma sätt som en Rolex eller något liknande.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Får erkänna att jag var lite skeptisk till klockan (mest för storleken), men efter 1 timme på armen har jag ändrat mig. Första intrycket är mycket positivt :)
Hann ha på mig klockan ca 5 minuter innan jag fick första kommentaren på jobbet (hon tyckte det var en jättefin klocka), första klockan någon kommenterar på jobbet...

Återkommer under veckan med tankar och bilder
20181008_171635.jpg
Min respektive sa samma sak.
 
Topp