• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Gula

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Förra torsdagen presenterade jag ett förslag till en Passaround av Victorinox senaste version av I.N.O.X., Professional Diver. Tack vare Klockmaster Globen fick en vi riktigt bra deal och en nyhet presenterades där klockan efter sin rundtur inte skulle lottas ut utan istället skulle en omröstning ske av den bästa recensionen med bilder.

För att krydda upplägget ytterligare, fick vi tillgång till tre klockor i olika färger, en röd, en gul och en blå. 10 deltagare per färg, alltså tutti 30 personer. För att göra en lång historia kort, så var allt klart på en vecka! Grym uppslutning! :)

För att göra testandet smidigt, kläckte en av deltagarna idén om att vi skulle starta en tråd per färg och därigenom även göra det enkelt för forumets medlemmar att rösta fram respektive vinnare.

Denna tråd kommer bestå av intryck och erfarenheter av de 10 deltagare som tecknade sig för den Gula klockan. Förste deltagare bör ha den på handleden på tisdag.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tjenare,
Den gula inoxen hade turen att komma på besök hos mig som första stopp på sin tio veckor långa resa!
Jag har i princip bara hunnit hämta ut klockan på posten men jag tänkte dela med mig av lite första intryck.

Klockan är väldigt väldigt gul, jag tycker gult är kanon så det passar mig utmärkt.
DSC_0284.JPG


Det är en rejäl klocka men jag tycker den sitter helt ok på min 17-18 cm stora handled. Bärs lite större än min Breitling Seawolf (även den med gul tavla givetvis).




Än så länge motsvarar klockan mina höga förväntningar. Den känns gedigen och bandet är lite styvt men lätt att hantera. På återseende!
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Tjenare,
Den gula inoxen hade turen att komma på besök hos mig i Lund som första stopp på sin tio veckor långa resa!
Jag har i princip bara hunnit hämta ut klockan på posten men jag tänkte dela med mig av lite första intryck.

Klockan är väldigt väldigt gul, jag tycker gult är kanon så det passar mig utmärkt.
DSC_0284.JPG


Det är en rejäl klocka men jag tycker den sitter helt ok på min 17-18 cm stora handled. Bärs lite större än min Breitling Seawolf (även den med gul tavla givetvis).




Än så länge motsvarar klockan mina höga förväntningar. Den känns gedigen och bandet är lite styvt men lätt att hantera. Jag tänkte att jag inte tar av klockan från och med nu och kör någon form av dagboksupplägg på vad klockan får vara med om under min vårdnadsvecka. Vänta er inga helikopterturer eller liknande utan ganska tråkigt studentliv... På återseende!
Kul att det är igång, sätt några små märken i den så jag inte får skulden för allt. ;)
 

jabla

Sarlacc

Ola G

Cartier
Gult är sommar och snyggt men det blir nästan FÖR gult med den remmen
Hade nog hellre haft den på tex svart kevlar med gul söm
Med vänlig hälsning
Ola G
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tjenare,
Har haft superfullt upp i veckan så jag har tyvärr inte kunnat fota och reflektera över klockan så mycket som jag hade velat.
Förhoppningsvis är ni andra nio på kö ännu mer laddade nu då chanserna att vinna klockan just ökade.

Här kommer en kort liten recension:
Jag var väldigt peppad på att få prova den gula inoxen då jag både gillar gult och rejäla klockor. Första intrycken av klockan var kanon och den kändes gedigen och välbyggd, när nyhetens behag hade lagt sig svalnade dessvärre mitt intresse för klockan en aning. Jag tycker att den är lite för stor och tung för mig och jag känner inte att dykarringen tillför något mer än just funktionaliteten, dessutom blir den som nämnts i tråden kanske lite väl gul med det gula originalbandet.

Jag gillar klockan ändå men för min egen del tror jag att den kommande inoxen i titan passar mig bättre.

Positivt:
Välbyggd, gul, stenhård.

Negativt:
Något rörig vridring, lite stor, lite tung.

Utöver mina bilder i första posten kommer här en bild på zulu:
 
Senast ändrad:

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tjenare,
Har haft superfullt upp i veckan så jag har tyvärr inte kunnat fota och reflektera över klockan så mycket som jag hade velat.
Förhoppningsvis är ni andra nio på kö ännu mer laddade nu då chanserna att vinna klockan just ökade.

Här kommer en kort liten recension:
Jag var väldigt peppad på att få prova den gula inoxen då jag både gillar gult och rejäla klockor. Första intrycken av klockan var kanon och den kändes gedigen och välbyggd, när nyhetens behag hade lagt sig svalnade dessvärre mitt intresse för klockan en aning. Jag tycker att den är lite för stor och tung för mig och jag känner inte att dykarringen tillför något mer än just funktionaliteten, dessutom blir den som nämnts i tråden kanske lite väl gul med det gula originalbandet.

Jag gillar klockan ändå men för min egen del tror jag att den kommande inoxen i titan passar mig bättre.

Positivt:
Välbyggd, gul, stenhård.

Negativt:
Något rörig vridring, lite stor, lite tung.

Utöver mina bilder i första posten kommer här en bild på zulu:


/Henke
Längtar efter den, har storslagna planer. Men jag är sist så allt kommer väl redan vara gjort när det är min tur. Har faktiskt gjort en lista på saker den ska få utstå ;)
 

jabla

Sarlacc
Idag kom ett brunt kuvert.
WP_20160503_002.jpg


Eftersom det är en ToolWatch och @xHenke varnat för häftklammer under tejpen var det bäst att ta till rejäla redskap för öppnandet.

WP_20160503_003.jpg


Efter att sågat upp förpackningen hittade jag den här i orört originalskick med nån konstig plastlapp på undersidan.

WP_20160503_005.jpg


Efter mycket funderande kom jag på att det måste vara någon sorts repskydd till beezelskyddet så nu sitter den på rätt plats.

WP_20160503_006.jpg


Här kan ni jämföra den med min vardagsbeater som onekligen ser lite klenare ut.

WP_20160503_007.jpg


Speciellt från sidan.

WP_20160503_009.jpg


Nu skall jag och Inox ut i verkligheten och leka lite...
 
Topp