• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag kan offra mig och ha den röda dubbelt så länge om ingen frivillig anmäler sig.
Fast jag funderar på om man inte borde ha passaroundtjänstgöringsplikt på KS. Lite som jurytjänstgöring i staterna. I samband med att man registrerar sig på KS godkänner man även att man vid något odefinierat tillfälle kan bli pådyvlad en passaroundklocka med allt vad det innebär. Spännande tanke. Med +10000 medlemmar skulle det kunna bli många passarounder.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Jag kan offra mig och ha den röda dubbelt så länge om ingen frivillig anmäler sig.
Fast jag funderar på om man inte borde ha passaroundtjänstgöringsplikt på KS. Lite som jurytjänstgöring i staterna. I samband med att man registrerar sig på KS godkänner man även att man vid något odefinierat tillfälle kan bli pådyvlad en passaroundklocka med allt vad det innebär. Spännande tanke. Med +10000 medlemmar skulle det kunna bli många passarounder.

Grymt generöst!:) Hade jag kunnat dubbelgilla ett inlägg hade jag gjort det nu. Du har dock en Guldstjärna i min bok för all framtid :happyhappy:

Det kommer dock att fixa sig ändå. Jag skall höra med Klockmaster Globen men jag är helt övertygad att de håller med.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Plats kvar?
I'm game! ...eller kanske I'm game!


EDIT.
En spontan tanke är för övrigt att samtliga tre deltagare - vid ett givet tillfälle varje vecka kopplar upp sig med trepartssamtal via Skype och sjunger någon slags Djurgårn'-hymn. Allting spelas givetvis in och används sedan som bedömningsmaterial när klockorna ska delas ut - Bäst kör vinner.
...y'know, om ni inte gillar hela foto- och recensionsgrejen alltså! ;)
 
Senast ändrad:

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Plats kvar?
I'm game! ...eller kanske I'm game!


EDIT.
En spontan tanke är för övrigt att samtliga tre deltagare - vid ett givet tillfälle varje vecka kopplar upp sig med trepartssamtal via Skype och sjunger någon slags Djurgårn'-hymn. Allting spelas givetvis in och används sedan som bedömningsmaterial när klockorna ska delas ut - Bäst kör vinner.
...y'know, om ni inte gillar hela foto- och recensionsgrejen alltså! ;)

Topp! Då klippte du den sista Röda!:)

Gillar din idé också....lite skön körsång kan behövas med underläge i halvtid :mad:
 

jabla

Sarlacc
Plats kvar?
I'm game! ...eller kanske I'm game!


EDIT.
En spontan tanke är för övrigt att samtliga tre deltagare - vid ett givet tillfälle varje vecka kopplar upp sig med trepartssamtal via Skype och sjunger någon slags Djurgårn'-hymn. Allting spelas givetvis in och används sedan som bedömningsmaterial när klockorna ska delas ut - Bäst kör vinner.
...y'know, om ni inte gillar hela foto- och recensionsgrejen alltså! ;)
Ogilaknapp saknad. :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Haha!
Å, tro mig, Djurgården ligger väldigt långt ifrån hjärtat. Jag antar att du fortfarande kommer att leta efter "Ogilla-knappen", men om vi skulle matcha klocka med fotbollslag så hade det fått bli nåt sånt här för min del:

image.jpeg


:D
 

Glusch

Cartier
Frågan är ju hur mycket man vågar testa med tanke på att det är fler som kommer ha den och (kanske) inte en själv som kommer äga den i slutändan. Känns ju taskigt att utsätta klockan för onödiga risker samtidigt som man vill testa hur mycket stryk den faktiskt tål.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Frågan är ju hur mycket man vågar testa med tanke på att det är fler som kommer ha den och (kanske) inte en själv som kommer äga den i slutändan. Känns ju taskigt att utsätta klockan för onödiga risker samtidigt som man vill testa hur mycket stryk den faktiskt tål.
No mercy!
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Står ju dessutom beskrivet redan i första inlägget:

"Många av oss har säkert sett reklamen för vad denna klocka tål men vi kan väl undvika grävmaskiner, blåslampor och helikoptrar i våra recensioner och överlåta till respektive vinnare att själv hårdtesta och verkligense vad schweziskt stål klarar av."
 

Glusch

Cartier
Mjo men det finns ju ett ganska stort spann mellan "var lika försiktig som med Cartier-tanken" och "använd dig av grävmaskiner, blåslampor och helikoptrar" tänker jag. Kan ju vara bra att veta var i det spannet tanken är att vi ska befinna oss.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Man kan väl säga att jag är glad att jag inte är i gula laget och hamnar efter @jabla i passarounden. Baserat på vad jag sett så vet man aldrig vad som kan hända :nailbiting:
 
Topp