• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUNDEN - UPPDATERAD 27/9

Ladies and germs
Underbart att se all positiv aktivitet på sveriges nya klockforum. En eloge till Denke, Daviden och Spencer66 för initiativ, insats och energi. Hatten av!

Så för att fira detta och förhoppningsvis bidra till fortsatt kul och happening forum så står nu ett team redo för Passaround 2012 om intresse finnes hos er övriga.

För de bekanta rävarna är detta klart som korvspad. För nytillkomna klocknördar kan vi bara kort dra formen. Passaround är ett initiativ som rullat 4 gånger (rätt uppfattat va?) på TimeToTalk. Principen är att ett gäng intresserade köper en klocka tillsammans. Klockan skickas sedan i slinga så att alla får klämma och känna på den. Efter fullbordat varv så hålls en webb-tvsänd final från Göteborg där klockan lottas ut till någon lycklig av deltagarna. På senare tid med ett allt mer växande utbud av tröstpriser. Glädjande nog är det samma goa gäng i Göteborg som håller i pinnen för finalen.

Årets STORA nyhet är att vi tänker försöka få Passaround Vintage att lyfta. Mögelfalangen brukar ju gnissla varje gång en Passaround går av stapeln men hittills inga initiativ. Det innebär två parallella Passaround med gemensam final i Göteborg om underlag finns. Denna tråd kommer vara den som gäller från anmälan till final.

Vanligtvis brukar det hamna kring 250-350pix per skaft. Tillkommer gör kostnaden för en rekad försändelse för dem som inte kan lämna klockan vidare f2f. Vid eventuell vinst vid finalen kommer även frakt för denna vinst tillkomma.

Så vid intresse skriv rubriken på ditt svar i denna tråd: Intresseanmälan. Vilken Passaround du vill vara med i NYTT/MÖGEL/BÅDA avsluta sedan med ditt FORUMNICK.
Alltså min rubrik bli: Intresseanmälan NYTT Eric JajjamensanP.
Sedan skriver du i ditt svar allehanda förslag till hur vi gör detta till den bästa Passarounden hittills. Nya moment. Förslag på klocka eller tillverkare. Go bananas. Klart är att vi kommer ha en öppen poll där klockorna kommer betygsättas under resans gång av alla deltagare. Så det som behövs i detta läge är intresserade deltagare.

Jag kommer hålla i nya klockan och alldeles strax så ska det vara klart med ansvarig för Vintage klockan (Spencer66 senare notering). Jag hoppas verkligen att vi kan få ihop intresse för båda. Det skulle vara riktigt kul. Det jag kan garantera är att vi ska slå alla rekord för prisbord. Ambitionen är något åt alla. Dessutom ska vi vara bättre rustade för distribution av vinsterna denna gång. Det föll mellan stolarna sista gången vilket var en miss från min sida.

Så kom igen nu gott folk. Anmäl er så gör vi detta till den bästa Passarounden hittills. Må väl denna råa september söndag.

2012-09-11
Kolla listorna nedan för att se om allt är rätt uppfattat. Lite tunt underlag så sprid gärna ordet så försöker vi få med några till. Sitter just nu och väntar på respons från flera tillverkare så jag återkommer om detta.

2012-09-18
Betala, betala, betala för att vara med på Doxan. Pga extra utgifter måste vi släppa på 30 betalande. Nio platser kvar alltså. Dessutom finns det möjlighet att köra en andra klocka om 27 hänger på för 350kr. Då finns det en Longiness Heritage Diver att klämma och känna på. Intresse för detta tas emot via PM. Många intresseanmälda kommunicerar inte så nu är det dags att vakna.
Upp och hoppa. Bankdosan ligger i översta lådan till vänster.

2012-09-27
Doxan betaldes i måndags och efter visst strul skickas den idag. Jag kommer maila ut trackingnumret så att alla kan sitta hemma och ängslas.
Longines listan växer och krymper. Blir lite frustrerad på extremt sena avhopp. Så nu tycker jag att alla hjälps åt. Vi måste hitta 5 betalande gubbar till för att detta ska bli verklighet. Jag driver detta veckan ut sedan känns det som att jag kör en refund till alla inblandade. Men för SATAN ragga lite bland folk ni känner. Dags att luska med de där kontakterna som inte hittat till Klocksnack än utan fortfarande bara kör TTT. Alternativt så ska vi in med ytterligare 150 pix och det är mer än vad jag själv tycker är rimligt. Feedback på detta är välkommen. Alla id'eer och lösningar är välkomna men just nu krävs någon form av insats. Varje tillkommande betalande är viktig. Jobba, jobba, jobba!!!
 

Ricrob

Patek
Intresseanmälan BÅDA Ricrob

Tjohooo! Jag är på och hoppas det blir av, till skillnad från årets på TTT!

Jag är nyfiken på Sinn och skulle det luta åt NYTT, så testar jag gärna en U1, U2 eller en UX och beg funkar för mig, om en ny skulle spräcka budgeten. Mögel däremot vet jag inte riktigt men varför inte en klassisk DJ, eller en gammal Navitimer?

Snyggt initiativ Eric, nu kör vi!

//Ricrob
 

David

Bödeln
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Jag skulle lätt vara på en Sinn 656L, en ML Jour et Nuit eller en Tudor Black Bay.

Bra initiativ!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Jag är PÅ! Vad det än blir, bara kul att testa nåt helt oväntat....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Eric Jajjamensan P skrev:
Denke skrev:
Jag är PÅ! Vad det än blir, bara kul att testa nåt helt oväntat....

Hrm... Det är alltså en: Intresseanmälan BÅDA Denke på dig? :D

Svar JA. Jag är med på ALLT! Utom om det är på en skum bar i Tiujana, då är jag inte med på något allas. :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intresseanmälan BÅDA RicVin

Kan vara ett bra sätt för mig med att förstå storheten med mögel. De försök jag gjort har slutat med att möglet ligger i lådan för jag är för rädd att använda reliken då jag tror den kommer gå sönder...
 

David

Bödeln
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Eric Jajjamensan P skrev:
Förstår jag dig rätt? Du är med förutsatt att det blir någon av dina alternativ?

Absolut, om priset inte blir högre än ett gäng hundralappar. Det finns givetvis andra klockor jag kan tänka mig att prova också, men jag har inte varit särskilt intresserad av de som fått flest röster vid tidigare tillfällen.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Intresseanmälan. Ny klocka!

Jag är givetvis på!
Jag har ju ändå vunnit en klocka :)

Jag är gärna med på den nya.

/P-A

skickat med telefonen.
 
Spencer66 är klar som MR Mögel

Då var det klart. Spencer66 håller i det gamla som luktar konstigt. Jag håller i det nya. Stefan är hövding för finalen. Så nu är vi klädda för dans. Kom igen nu för sjutton. Fler anmälningar. Upp och hoppa. Nu ska ni vara med och hålla liv i traditionen.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Intresseanmälan-Ny Klocka-Obeedoobe

Härligt! Som någon skrev lite längre upp, hade varit kul att testa en Sinn.

Mvh Erik
 
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Klart jag är med! Öppen för klockförslag men, om möglet luktar för illa, får man väl plocka fram lite DDT, som är kvar fasttejpat under egen skrivbordslåda.
Granger
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Intresseanmälan NYTT Jomppe

Jag är lite sugen på mögel också, men då får det inte vara en för liten klocka vilket får mig att tveka eftersom många gamla klockor är damstorlek = under 39 mm....
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Intresseanmälan NYTT Pappikjolo

Inför valet av dinka föreslås Glycine Combat Sub. <a class="postlink" href="http://www.in2watches.com/glycine-combat-sub-in2watches-com-exclusive-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.in2watches.com/glycine-comba ... e-edition/</a> fast en Sinn skulle ju inte sitta fel det heller...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Intresseanmälan MÖGEL Ariste

Formidabelt initiativ, krappar. Jag kör på mögel då jag inte känner mig mogen för nytt...
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Har ni någon ide om vad det kan tänkas bli fär klockor? Både nytt och mögel dvs.

skickat med telefonen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Jag är lite småintresserad. Skulle kunna tänka mig att vara med.
 
Topp