• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passiv bakgrund chromecast?

Falken

Silver
Tjena,

Säkert fler än jag som använder chromecast, hoppas någon kan hjälpa mig.

När jag inte tittar på tv så vill jag att den ska fungera som en "tavla" dvs visa EN bild. Verkar vara helt omöjligt att få till denna inställning, har försökt i både google foto appen och google home. Det enda som händer är att deras bildspel rullar (visserligen med fina bilder), men jag vill ha en och samma HELA tiden när jag slår på tvn.

Någon som kan hjälpa mig få till det?

/Falken

Nu var det ett tag sedan jag körde Chromecast (använder bara Apple TV idag) men funkar det inte att göra ett filmklipp med bilden du vill ha och pausa bilden?

Kan du inte välja att den ska ta bilder från ett album som du själv skapat med bara en bild i?

Tjena,

När jag inte tittar på tv så vill jag att den ska fungera som en "tavla" dvs visa EN bild. Verkar vara helt omöjligt att få till denna inställning, har försökt i både google foto appen och google home. Det enda som händer är att deras bildspel rullar (visserligen med fina bilder), men jag vill ha en och samma HELA tiden när jag slår på tvn.

/Falken

Köp en Samsung The Frame istället och bespara dig huvudvärken.

Nej! Det fungerar ju inte... den vägrar ladda albumen trots skapade och valda i Google foto

Googlade lite på det där, flera tipsar om att ha flera versioner av samma bild för att de ska läsas in, med bara en fil går det inte av någon anledning, utan då defaultar den tillbaka till standardbilderna som för dig.

Googlade lite på det där, flera tipsar om att ha flera versioner av samma bild för att de ska läsas in, med bara en fil går det inte av någon anledning, utan då defaultar den tillbaka till standardbilderna som för dig.
Får prova duplicera en bild 25ggr då och se om det funkar. Tack!

Tjena,

/Falken
Tänker på inbränning, samma bild länge är ju inte bra, eller var det tidigare i a f på vissa apparater, kanske finns en orsak till att bilden ska växla.

Tillbaka
Topp