• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek 175th 5175R Grandmaster Chime (video)

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag är utbildad civilingenjör, och jobbar som mekanikkonstruktör sedan åtta år.
Kul att se deras reklamfilm. Vilken fantastisk precision det är på varje detalj.
Det ställer gigantiskt krav på fräsmaskiner, de måste kalibreras exakt rätt, och allt måste vara i toppkvalitet och toppskick.
Imponerad att vissa slipas för hand. Krävs folk som har nerver av stål.

Ja, allt måste kosta sjukt mycket pengar i tillverkningskostnader.
Inte konstigt att Patek är så dyr.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Helt otroligt, satt med öppen mun när de började fräsa ut urverket. Denna skulle jag vilja se i verkligheten :hungry:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Slutprodukten är på nåt sätt fulare än delarna. Men strunt i det, det är processen som är det vackra tycker jag.
 

emilarne

Cartier
Vansinnigt stoooor! jojo.. jag vet att dom packat in massor men ändå, man får se det som ett konstverk snarare än en klocka :)
 

meo_swe

Audemars
HELVETE!
Vilken jävla klocka. Den är ju inte vacker, men jag skulle nog kunna tänka mig att bära en ändå...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Galen... En "Mm, vi kan göra det här. Stay back"-klocka.
Ruskigt bra video, 10 min klockporr.

Hur fungerar rotationen egentligen? Låser den i läget? Såg ut som om det inte behövdes särskilt mycket kraft för att snurra boetten. Tänker att den kommer röra på sig vid användning?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Wow, helt fantastiskt. Man tror nästan att det är skämt. Klockan steg ytterligare i mina ögon efter att ha sett videon, betydligt vackrare när man vet vilket jobb som ligger bakom.
 
Topp