• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek 5711-r

JEK

Cartier
Vad jag förstår tillverkas denna (5711-r - dvs roséguld och läderband) inte längre.

Gillar 5711´s rena design och undrar vilken färg(er) urtavlan gjordes med. Är det samma som 5712´s roséguld med läderarmband?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
I PPs produktkatalog för 2014 så finns inte 5711r med. Bara stål med vit respektive blå tavla, kan inte svara på vad den kan ha haft för färg på tavlan enorm åren förutom den bruna du nämnde.
5712r är snarlik 5711 men det är en kronograf så inte lika ren tavla om det var det du menade. Den kommer med brun tavla och brunt läder. Andra Nautilus modeller finns dock med lite andra färger, grå, guld och även en med diamanter över hela har jag för mig.
 

JEK

Cartier
Tänkte om dagens 5712r har samma färg på urtavla och läderband som 5711r hade? Dvs det enda som skiljer är att 5712r har fler komplikationer?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

JEK

Cartier
Jo, det är jag. Men alltid svårt då man inte kan prova själv utan bara se på bild.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jo, det är jag. Men alltid svårt då man inte kan prova själv utan bara se på bild.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Kanske inte mycket till hjälp men jag har fått klämma lite på en 5712r och var väldigt imponerad av den. Allt på den är top of the line och alla jag har pratat med som har en PP är väldigt nöjda. Om jag hade de pengarna i klockbudget så hade jag redan beställt en 5711 eller 5712, men troligen i stål och på länk.
 

JEK

Cartier
Kanske inte mycket till hjälp men jag har fått klämma lite på en 5712r och var väldigt imponerad av den. Allt på den är top of the line och alla jag har pratat med som har en PP är väldigt nöjda. Om jag hade de pengarna i klockbudget så hade jag redan beställt en 5711 eller 5712, men troligen i stål och på länk.

Provade en 5711 och gillade den riktigt mkt, är dock lite orolig att den inte ska se så "crisp" ut då länken börjar få lite repor. Älskar dock tavlan på den, den blåskimrande är helt betagande.

Skulle vilja prova en 5711-r för jag tror att rosé gör den än mer fantastisk och läderband åldras vackert! Men har som sagt inte fått chansen till det ännu.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

JEK

Cartier
Ser att vissa säljare ibland anger tavlan som "svart" andra som "brun".

Får kanske gå en sväng till antingen Rob Engström eller Bo Berggren och kolla vad för information de har.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
I PPs produktkatalog för 2014 så finns inte 5711r med. Bara stål med vit respektive blå tavla, kan inte svara på vad den kan ha haft för färg på tavlan enorm åren förutom den bruna du nämnde.
5712r är snarlik 5711 men det är en kronograf så inte lika ren tavla om det var det du menade. Den kommer med brun tavla och brunt läder. Andra Nautilus modeller finns dock med lite andra färger, grå, guld och även en med diamanter över hela har jag för mig.
5712 har månfas.
 
Topp