• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek eller Audemars Piguet?

Verkar vara den eviga frågan och många jämförelser på nätet, och jag kikar på en AP enklaste modellen (för jag tycker den är finast och tycker bäst om stilrena klockor som passar både till kostym, som till en vit t-shirt och jeans) i stl 39 mm, inte extra thin eller liknande, men nu börjar jag ända fundera lite på Patek, deras enklaste modell.

Åsikter, input, förslag tas gärna emot.

Mvh
Jan

Vilka modeller menar du med enklaste? Tips är att börja att läsa igenom AP samt PP tråden så kommer du hitta massor med sköns bilder samt personer som äger klockorna du letar efter.

Varmt välkommen.

Verkar vara den eviga frågan och många jämförelser på nätet, och jag kikar på en AP enklaste modellen (för jag tycker den är finast och tycker bäst om stilrena klockor som passar både till kostym, som till en vit t-shirt och jeans) i stl 39 mm, inte extra thin eller liknande, men nu börjar jag ända fundera lite på Patek, deras enklaste modell.

Åsikter, input, förslag tas gärna emot.

Mvh
Jan
Oklar frågeställning om modell? Är det 15300 och 5711?

Jag hade satsat på en bra 15300ST. Ägt en själv och det var en fantastisk klocka! Mångsidig och onekligen mycket pang för pengen jämfört med 5711

Säkert, tanken var mest att visa på att det är stor skillnad i pris på de två klockorna han vill jämföra.
Det är jag väl medveten om, men man kanske ska lägga de pengarna på en PP istället, men jag har varit mer än AP person, men utan chrono och liknande, bara enkel, men alla jag känner, säger PP.

Både 3120 och 324 SC är väldekorerade verk där dock 3120 har en något längre gångreserv om det är en aspekt som väger tungt. PP har en uttalad bättre precision men den faktorn är kanske inte den mest vitala. I övrigt är det väl mer en fråga om tycke och smak vad gäller estetiken på bägge.

Tillbaka
Topp