• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek? Nyrikt påfund, här har vi ren klass!

sjobbe

Cartier
Fruktansvärt fin klocka måste jag medge, bara att gratulera till den. Hade jag haft ett större intresse för dressade armbandsur så hade en Cartier Tank legat högt upp på önskelistan :)
 

JohanHLM

Rolex
Grattis!
Har alltid gillat Cartier men aldrig vågat köpa någon eftersom efterfrågan (åtminstone på detta forum) känns relativt liten och är därmed troligtvis svårsåld om den ska flippas.
För den som är sugen kan jag tipsa om att Pantbanken Malmö har en Basculante ute på Tradera just nu.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
sitter helt perfekt på det Rockabandet! mycket fin kombo! och välavvägd boett, krallig men ändå smäcker, vanliga tanksen ser lite... well, otanksiga (inte som en stridsvagn) och sköra ut, men inte denna! big up! (men minus för vavaresaru -batteriverk...)

...är det "Cartier - den andra vågen" (el kanske ...fjortonde vågen) vi ser starten på här...??? till o med davvan mjuknar i safirens blåa reflektion...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Grattis till en väldigt fin TANK :)
Gillar verkligen stilen som sticker ut jämfört med sånt som jag har ägt, måste nog kolla utbudet ;)
 

vekktah

Cartier
Härligt. Sneglar själv lite på cartier faktiskt. Det är lite väl mycket same-same annars i klocksverige
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...kollat på bilderna igen... ....rocka är fasen "the tuxedo of watch straps"/"stronkarnas smoking", riktigt elegant, stramt men lekfullt... ...hör av dig om du gör fler el vill bli av med nåt... ...jag MÅSTE ha ett 17mm!!!:D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Touche! Jag som just köpt en safir-sub känner det starkt. :) Sugen på en Santos med den svarta infattningen. Skulle passa i mitt jobb. Borde gå att komma över för en rimlig peng.
Ja, det är ju lite delat. Inget fel på dem i sig men de är lite för många.

Ja alla Cartier har uselt andrahansdvärde så det är bara att köra. Kanske undvika de största modellerna som blir lite för mycket, men de mindre moderna är riktigt fina de med. Läckert att de ändå har så stark koppling till den första som kom 1906.
 

vekktah

Cartier
Ja, det är ju lite delat. Inget fel på dem i sig men de är lite för många.

Ja alla Cartier har uselt andrahansdvärde så det är bara att köra. Kanske undvika de största modellerna som blir lite för mycket, men de mindre moderna är riktigt fina de med. Läckert att de ändå har så stark koppling till den första som kom 1906.


Mindre modeller funkar inte på mig, även om jag inte har något emot mindre ur. Jag är 192cm och inte trådsmal, ser fördärvlig ut i mindre än 40mm generellt. Tycker de stora är en cool vidareutveckling som håller.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mindre modeller funkar inte på mig, även om jag inte har något emot mindre ur. Jag är 192cm och inte trådsmal, ser fördärvlig ut i mindre än 40mm generellt. Tycker de stora är en cool vidareutveckling som håller.
Testat de största? Kommer inte ihåg vad de mäter men kantiga ur blir ju rätt stora...
 

vekktah

Cartier
Testat de största? Kommer inte ihåg vad de mäter men kantiga ur blir ju rätt stora...

Visserligen inte, men har ju haft 47mm med glädje så det oroar mig inte. Att vara "diskret" är inte riktigt min grej. Klockan får gärna synas. Det enda "under radarn" som tilltalar mig är vintage rolex.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De stora är bara 38x38 mm (!) kollade just.
Nja, sanning med modifikation. Det är utan bandhorn och kronskydd, men jag trodde de var större. De jag har sett på folk har sett pajasstora, men det har kanske varit lite tanigare stekare... De skall nog definitivt testas innan köp i alla fall. Gillar den svarta på canvasband utan kronograf.
 
Topp