• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek? Nyrikt påfund, här har vi ren klass!

Ariste

Audemars
2-Faktor
Härligt att se, mod och mångfald är ditt signum - stililigt! Grattis till en bra klockleveransvecka...:)
 

Hardy

Thug
Jävligt "sassy" gillar kronan skarpt.

hade dock valt rollen alla dagar i veckan, ett av Rolex starkaste kort enligt mig.
Svängde förbi Cartier i Rom förra veckan och de kan sannerligen fortfarande skapa fina ur!

Kul val!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vill inte gärna strö salt i såret.. Men är tveksam till det verket och ärligt, är man 25 kommer man inte undan med Cartier även om man ser ut som Bertie Wooster i Wodehouse.. Det enda förlåtande är rockan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vill inte gärna strö salt i såret.. Men är tveksam till det verket och ärligt, är man 25 kommer man inte undan med Cartier även om man ser ut som Bertie Wooster i Wodehouse.. Det enda förlåtande är rockan.
Finns inga sår att strö salt i. Håller på att köra in den nu och hitintills är jag jäkligt nöjd och fått ovanligt många komplimanger. Sedan ser jag inte att en Cartier skulle vara mer udda och "fel" än t.ex. ett överdimensionerat blankt dykarur som endast används runt stureplan. Angående verk så har aldrig Cartier lagt någon större vikt där historiskt sett. Visst har de haft jlc-verk och nu verkar de ha GP och inhouse men det är inte det som har utmärkt Cartier. Det är den tidlösa designen man vill åt och då har jag hellre ett slimmat ur med batteriverk än ett trist massproducerat tjockt verk.

Men jag uppskattar din uppriktighet, något som är rätt sällsynt här. Alla kan inte tycka lika och det är ju det som är kul.
 

Andrew

Cartier
Det är en vacker pjäs du har där men min enkla åsikt är att din gamla Stålsantos var snäppet skönare. Oavsett, grattis till grüm klocka.
 

DrDre

Patek
Vill inte gärna strö salt i såret.. Men är tveksam till det verket och ärligt, är man 25 kommer man inte undan med Cartier även om man ser ut som Bertie Wooster i Wodehouse.. Det enda förlåtande är rockan.

Nu kanske det blir mer stildiskussion, men jag har faktiskt inte det minsta problem med att yngre bär lite elegantare klockor. Det har man väl "alltid" gjort om man har klätt sig lite vårdat. Personligen har jag lättare för att gilla en 25 åring med en dresswatch och även dresswatch till lite mer avspänd klädsel, än vice versa, dvs en stor tool watch på någon som är storvuxen och äldre och det är alldeles tydligt att bäraren inte ägnar sig åt något sportigt alls. Tycker också att dresswatch till casual funkar bättre än tool watch till kostym.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nu kanske det blir mer stildiskussion, men jag har faktiskt inte det minsta problem med att yngre bär lite elegantare klockor. Det har man väl "alltid" gjort om man har klätt sig lite vårdat. Personligen har jag lättare för att gilla en 25 åring med en dresswatch och även dresswatch till lite mer avspänd klädsel, än vice versa, dvs en stor tool watch på någon som är storvuxen och äldre och det är alldeles tydligt att bäraren inte ägnar sig åt något sportigt alls. Tycker också att dresswatch till casual funkar bättre än tool watch till kostym.

Lite var det skrivet med glimten i ögat.. Tycker det största problemet med Aurums samling är Ploprofen. Den kan han svårligen bära upp till sin preppy stil. En sådan klocka gör dig bäst på dörrvakt eller wannabegangster från förorten. :D
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Lite var det skrivet med glimten i ögat.. Tycker det största problemet med Aurums samling är Ploprofen. Den kan han svårligen bära upp till sin preppy stil. En sådan klocka gör dig bäst på dörrvakt eller wannabegangster från förorten. :D

Varför dök den här bilden upp i bakhuvet...


enupa7y6.jpg
 

Charles_

Rolex
Nu är jag såld på riktigt. Mike Wood visade precis upp den här kombon borta på VRF:

DSCN0835_zpsa02cefcb.jpg


DayDate i platina på rocka... :)
 
Topp