• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek, ovanlig? Rolig?

PP


  • Totala väljare
    100

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Hej KS

Efter en hård kväll med mycket alkohol, kom jag hem och såg denna till salu.

Har lagt undan pengar till en DD, kör oftast DJ idag.
Men dem växer ju på träd, såg då denna Patek.
Även om man inte gillar designen så är den inte vanlig iallafall.
Jag tycker att den är så ful att den blir snygg. Vitguld, ser ut att behöva en total renovering(verket o index).

Vad säger ni ?:)
Jag är sugen på den
p.jpg
pp.jpg
ppp.jpg
pppp.jpg
ppppp.jpg
.


;)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Speciell... Snyggar du till den får du ju ett unikt litet konstverk på armen som, vilket vi ju redan sett, kommer att dela folk i två läger. För egen del skulle jag känna mig lite väl Liberace i den här, men den är ju tio gånger roligare än en DD.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stentuff, har spanat in den när den låg ute förra gången. Gillar inte vitguld men annars är dt bara att köra. Tänk dock på att den inte går att justera länken så mycket.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Tack för svar killar
Vilka delade åsikter, intressant. Så jävla förvånad att folk är uppe så jävla tidigt på en lördag...
Sitter här och mår inte bra efter gårdagen. Frågan jag ställer mig nu är om man inte ska ha den i gulguld istället?
Känns väldigt nyrikt Dubai, men men
Vad säger Målarn? ( om man nu tycker att modellen är rolig) Samma pris ungefär som en DD på länk.

Känns ju mer som att man aldrig blir missnöjd med en DD. Plus att Pateken är fruktansvärt liten
pop.png


Det kan jag hålla med om

Till att börja med så är den riktigt snygg! Men vad är det för mått? Det avgör ju allt.
Den är liten, men på mina små handleder så ser den större ut...
26x22mm, dock osäker på om bandhornen är med i mätningen, vissa personer mäter ju lite olika

Speciell... Snyggar du till den får du ju ett unikt litet konstverk på armen som, vilket vi ju redan sett, kommer att dela folk i två läger. För egen del skulle jag känna mig lite väl Liberace i den här, men den är ju tio gånger roligare än en DD.
Jag gillar hantverket, roligare än DD, kanske

Stentuff, har spanat in den när den låg ute förra gången. Gillar inte vitguld men annars är dt bara att köra. Tänk dock på att den inte går att justera länken så mycket.
Kändes som något du varit intresserad av, var det service och vitguld som gjorde att du skippade den?

Den är häftig - men frågan är om du inte tröttnar? :)
Gör man inte alltid det?

Nja. Brukar vara pyttesmå, har knepigt med justering i länken och är inte minst rena lotteriet i mekaniskt skick (och tillhörande servicekostnad).
Livet är ett lotteri


Näää. Bara för att det står patek på den gör den inte till ett givet köp
Jag ska vara ärlig med att säga att jag inte gillar Patek, föredrar Rolex


Aldrig sett tidigare.. Var är det för mått? Och ref? :)
Den är liten 26x22mm, med med Ref. 3553/1.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Kanske lite för liten, DD känns som ett tryggt val! Är du onewatchguy? Eller ska den här köockan komplitera andra?
 
Topp