• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe (äkta?)

Isac T

Breitling
Nu är det såhär att en vän till mig har precis införskaffat sig en Patek Philippe som han är helt övertygad om är
äkta. Han vill dock inte yttra sig om dess pris eller var han köpt den.
Efter lite research har jag personligen inte kunnat hitta klockan på nätet ännu, så nu vill jag höra lite av era tankar om ni har någon erfarenhet av Patek (vilket inte jag har).
image.jpg
https://klocksnack.se/KineticUploader/up.html#
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Kan börja med att modellen inte ens existerar. Det faktum att den är horribel på några dussin andra sätt behöver inte ens nämnas..
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag anade det, men hur ser man detta?


Finns en del tels.. Dels ser du de små sub-dialsen.. visarna är inte centrerade och detta är fan kanske en av de sämsta jag sett. Ovanför där datumfönstren sitter ser man att det inte är centrerat. Tourbillion grejen i botten på urtavlan där man ser urverket är riktigt dålig osv osv osv.. PP har inte ens har en modell som ser ut likt denna så det är väl den största grejen egentligen :)
 

Isac T

Breitling
Finns en del tels.. Dels ser du de små sub-dialsen.. visarna är inte centrerade och detta är fan kanske en av de sämsta jag sett. Ovanför där datumfönstren sitter ser man att det inte är centrerat. Tourbillion grejen i botten på urtavlan där man ser urverket är riktigt dålig osv osv osv.. PP har inte ens har en modell som ser ut likt denna så det är väl den största grejen egentligen :)
Ahaa, mycket man kan missa om man inte har öga för detaljer, tack för hjälpen!
 

ScubaKing

Audemars
Detta är nog en av dem absoluta sämsta försök till kopia jag någonsin skådat. Den är helt enkelt gräslig och skulle inte lura någon, inte ens någon som inte kan ett skit om klockor. Ser ut som något man får när man köper ett Hubba-Bubba i maskinen.
 

ScubaKing

Audemars
Nu är det såhär att en vän till mig har precis införskaffat sig en Ferrari Testarossa som han är helt övertygad om är
äkta. Han vill dock inte yttra sig om dess pris eller var han köpt den.
Efter lite research har jag personligen inte kunnat hitta bilen på nätet ännu, så nu vill jag höra lite av era tankar om ni har någon erfarenhet av Ferrari (vilket inte jag har).

abandonedcar1.jpg
 

SLEEPY

Omega
Nu är det såhär att en vän till mig har precis införskaffat sig en Ferrari Testarossa som han är helt övertygad om är
äkta. Han vill dock inte yttra sig om dess pris eller var han köpt den.
Efter lite research har jag personligen inte kunnat hitta bilen på nätet ännu, så nu vill jag höra lite av era tankar om ni har någon erfarenhet av Ferrari (vilket inte jag har).

abandonedcar1.jpg


Haha, det är deras nya "gröna" modell :D

M
 
Topp