• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Patek Philippe 5170g

Niklas

Rolex
2-Faktor
Tillbakadragen 161010

Med risk för att låta klyschig så är det är faktiskt med sorg i hjärtat som jag lägger ut denna till försäljning.
Anledningen är att det har dykt upp några klockor till salu som jag har suktat efter.

Därför säljer jag denna till det billigaste priset i hela världen enligt C24 med förhoppningen att få den såld så snart som möjligt.
Kanske en naiv förhoppning men gör ett försök innan jag använder mig av andra säljkanaler.

Så, till salu är en Patek Philippe 5170 i vitguld med Patek's manuella in-house kronograf urverk.
Mycket mer info och historien bakom klockan kan ni läsa i min paketöppningstråd här:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-patek-philippe-min-graal-klocka.45781/

Givetvis fullset med trippla boxar, certifikat, originalkvitto, böcker, folder mm.
Uttagen april 2014 hos utländsk AD.
Värderingsintyg från Rob Engström som värderar klockan till 752.300:-

Klockan uppvisar spår efter användning som är normala för en guldklocka.
Enda värt att notera är ett mindre jack på glasringen vid kl. 3. Se bild nedan.
Mekaniskt fungerar klockan felfritt.

Säljer en av världens vackraste kronografer för det facila priset av:
455.000:-

Mina referenser hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/niklas.36854/

Endast face to face affär i Stockholm.
Vi träffas på min arbetsplats där vi har väktare och övervakningskameror för bådas säkerhet och går igenom klockan.
Betalning endast med banköverföring som genomförs på bankkontor (under kontorstid vardagar) där pengarna rings över till mitt konto om inte du också har Handelsbanken.

Retur:
Skicket på klockan gås igenom noggrant och godkänns av köparen innan affären genomförs.
Så ingen retur eller del-återbetalning angående skicket.

Retur inom 5 dagar om det skulle visa sig att klockan hade något mekaniskt fel, förutsatt att klockan inte uppvisar skador som inte fanns vid försäljningstillfället.
Alternativt att jag bekostar att avhjälpa ev. mekaniska fel som uppstår inom 5 dagar hos Rob Engström (Patek AD).
Ev. retur levereras personligen (f2f) till mig i Stockholm på köparens bekostnad. Gäller även om jag ska hjälpa till med reparation.
Detaljer ang. retur/garanti gör vi upp innan affären genomförs

Info:
Mechanical manually wound movement
Caliber CH 29-535 PS
Chronograph with central chronograph hand and 30-minute elapsed time counter
Seconds subdial
Gold applied Breguet numerals
Alligator strap with square scales, hand-stitched, shiny black, fold-over clasp
Fold-over clasp
Sapphire-crystal case back
Water resistant to 30 m
White gold
Case diameter: 39.4 mm

Det är bara att pinga om det finns frågor :)
01g.JPG


02.JPG

3.JPG

4.JPG


Dingen inringad i rött.
6.JPG


7.JPG


8.JPG

IMG_8390.JPG


n.JPG

pa.JPG


pd.JPG

r.JPG


ra.JPG


rb.JPG


Alla vit-tavlade 5170g på Chrono24 sorterat efter pris. Billigaste högst upp.
IMG_0786.PNG
 
Senast ändrad:
Topp