• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Golden Ellipse - Köpguide med över 80 referenser och Paketöppning

Åsikter om Patek Philippe Golden Ellipse?

  • Jag gillar ellipse

  • Jag gillar INTE ellipse

  • Jag älskar ellipse

  • Jag hatar ellipse

  • Den är okej

  • Den är tråkig!

  • Den är för liten (eller för tunn)

  • Jag gillar Gentas grejer men inte ellipse

  • Jag hatar Genta och allt han gjorde!

  • Den är lite små-sossig

  • Den är för gubbig!

  • Den är för cool för mig!

  • Den är för dyr!

  • Den är för billig!


Resultatet är endast synligt efter enkät.

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Hej! Jag har en Golden Ellipse med den blåa urtavlan. Jag önskar köpa ett nytt original läderband till klockan, där jag också kan använda original-låset för bandet.

Är det någon här som vet vart jag kan hitta ett sådant? Bo Berggren vill ha 9100:- för ett, så det är ju ett alternativ, men önskar se om någon vet någon annan handlare eller plats, kanske online, där det går att hitta till ett lägre pris?
Det låter ju helt sjukt. Sist jag kollade där kostade det runt 6000 kr. Jag brukar köpa på Pateks Salon i Geneve, ett krokoband där brukar ligga på ca 4000 kr om jag inte minns fel. Men om du inte har vägarna förbi där dyker det garanterat upp ett på C24 för 2-4 k om du har lite tålamod.

Edit: Hittade bland annat nedan, till salu nu.
 
Senast ändrad:

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Dags att blåsa lite liv i @Sthlm-Nicklas Ellipse-tråd!
IMG_8136.jpeg
 

fedge

Breitling
IMG_2577.jpeg


Hämtade ut min med nytt originalband idag, samt genomgången av RobE. Känns lyxig att ha på armen milt sagt! Tidlös klassiker som säkerligen kommer funka som högtids- och finklocka lång tid framöver!
 
Topp