• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Gondolo 5009J

Hej!

Jag länge varit ute efter ett alternativ till Cartier Tank Americaine och har äntligen hittat en som jag ockulärt gillar. Modellen heter Gondolo 5009J och är en vintage från Patek Philippe.
w521097.jpg
w521097_a.jpg

Nu är jag väldigt novis på fina klockor och har mest fönstershoppat fram till nu.. Finns det någon som känner till denna eller liknande modell? Är det en klocka värd sitt pris (ca 120 TSEK)? Är det något man bör tänka på? Alla tankar, bra som dåliga kring klockan uppskattas väldigt mycket :)

MVH Alexander

Hej!

Jag länge varit ute efter ett alternativ till Cartier Tank Americaine och har äntligen hittat en som jag ockulärt gillar. Modellen heter Gondolo 5009J och är en vintage från Patek Philippe.
w521097.jpg
w521097_a.jpg

Nu är jag väldigt novis på fina klockor och har mest fönstershoppat fram till nu.. Finns det någon som känner till denna eller liknande modell? Är det en klocka värd sitt pris (ca 120 TSEK)? Är det något man bör tänka på? Alla tankar, bra som dåliga kring klockan uppskattas väldigt mycket :)

MVH Alexander

Jag har haft ett antal olika Patek klockor, dock ej just den modellen.
Prisvärd klassiker, så om du tycker om den så är det bara att
köra, värt att nämna är ju att den är iskall på beg marknaden
så räkna inte med en snabb försäljning eller värdeökning på denna modell.
Så köp den bara om du ser den som en långvarig klocka i samlingen.

Ha det fint!

Ha det fint!
Stort tack för svar! Blev nyfiken, varför är den iskall på beg marknaden? Inte för att spelar så stor roll, jag köper klockan för att ha den resten av livet.. men är ändå intresserad av varför :)

Ha det fint!
Hur är servicekostnaden på en sån?

Stort tack för svar! Blev nyfiken, varför är den iskall på beg marknaden? Inte för att spelar så stor roll, jag köper klockan för att ha den resten av livet.. men är ändå intresserad av varför :)
Formen på boetten, storleken, ej sportmodell, priset samt att det ej är en investering jämfört med andra modeller.
Hur är servicekostnaden på en sån?
Funderar man på det så ska man inte köpa en, alla Pateker är billiga att serva räknat %.

Formen på boetten, storleken, ej sportmodell, priset samt att det ej är en investering jämfört med andra modeller.

Funderar man på det så ska man inte köpa en, alla Pateker är billiga att serva räknat %.

Håller inte riktigt med. Vet att folk fått räkningar motsvarande värdet på hela klockan i sig från Patek. Att på en sådan pjäs som i tråden få en räkning på 30k kanske inte är oviktigt ändå.

Tillbaka
Topp