• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe nu på nätet

Sjukt att de kunnat hålla emot så länge ändå.
Vad jag förstår har det gällt alla "de stora", plus Rolex. En kombination av konservatism och snobberi gissar jag... men kanske tvingas de av rådande situation. Vi får väl se om det blir permanent, de kanske backar igen när det blåst över. (Personligen tror jag inte det.)

Vad jag förstår har det gällt alla "de stora", plus Rolex. En kombination av konservatism och snobberi gissar jag... men kanske tvingas de av rådande situation. Vi får väl se om det blir permanent, de kanske backar igen när det blåst över. (Personligen tror jag inte det.)
Ja jag tror de faktorer som du nämner är orsaken. Men många andra lyxvaror går ju att beställa på nätet tillsammans med en större möjlighet till personalisering och interaktivitet. Tänk att likt när man "bygger" en ny bil på Porsches hemsida kunna välja band/länk, färg på tavla osv. för att sedan kunna följa tillverkningsprocessen via uppdateringar på hemsidan. En del talar om känslan av exklusivitet och att den riskerar att gå förlorad men tror inte att det nödvändigtvis behöver bli så då andra märken tycks kunna behålla den vid internethandel.

Nej, knappast ett skämt. Jag bara pekade på ett exempel som jag hittade, det finns flera ADs med webförsäljning som har dem ute nu, som de nämner i artikeln. Bara att klicka på "Add to cart" och shoppa loss. ;)
Leverans till Sverige också! :)

Verkar dock vara ett begränsat utbud, inga Aquanaut eller Nautilus.

Kanske har funnits ett tag men jag har iaf inte sett tidigare att Hodinkee säljer Omega på nätet. Vid närmare undersökning så säljer de ju nya klockor från många populära märken. Hade bilden av att de flesta märken inte hade onlineförsäljning men så är ju inte fallet.

Tillbaka
Topp