• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe ref. 570 stulen

Jockinho

Patek
2-Faktor
Du är ju inte riktigt klok du...


Skulle inte säga att den är "duktigt ful" men jag tycker inte den var så snygg direkt heller (i jämförelse mot vad patek gör annars, gillar inte siffrorna), med det sagt är det en jäkla tur vi har olika smak! Kan dock uppskatta hantverket bakom och det är ju ingen dussinklocka direkt!
 

Xaero

Omega
Du får tycka vad du vill men man måste inte vara ute efter att passa in bara för att man gillar en Calatrava och inte är fläskig Breitling. Men gillar du det skall du såklart ha det. Men varken du eller jag kan omöjligt veta bakgrunden till varför vi gillar vissa modeller så lämna snack om mainstream och passa in. Blir lika elitistiskt trångsynt som den attityd du ber @jazqt att skippa.
Det kommer en "random nobody" från internet med sin översittarattityd, dumförklarar mig och kallar mig för novis bara för att jag inte gillar samma klocka som honom. Vad var syftet med det om inte att "passa in i gänget"? En sån clown ger jag ingen respekt. Jag skulle aldrig dumförklara någon för att de inte gillar samma klocka som jag gillar.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Alla får tycka som dom vill. Tycker mer det är intressant att vi tycker så olika då den får högsta betyg från mig. Sedan tycker jag inte heller om översittarattityd. Den passar inte in på klocksnack helt enkelt.
 

Whedda

Rolex
Det kommer en "random nobody" från internet med sin översittarattityd, dumförklarar mig och kallar mig för novis bara för att jag inte gillar samma klocka som honom. Vad var syftet med det om inte att "passa in i gänget"? En sån clown ger jag ingen respekt. Jag skulle aldrig dumförklara någon för att de inte gillar samma klocka som jag gillar.

Håller med om att det är onödigt. Samtidigt tycker jag som sagt att man inte måste skriva hur ful man tycker en klocka är bara för att man "får tycka vad man vill". Särskilt när det rör sig om en tråd om en klocka som blivit stulen, inte: "Vad tycker ni om den här klockan?" Väljer man att likställa en av historiens viktigaste Calatravamodeller med en klocka från Ur&Penn får man nog vänta sig mothugg.
 
Bara spekulationer från min sida.
Men om detta är utfört av en "vanlig" tjuv eller pundare som trott att han kommit över ett paket med en iPhone 6 eller dyligt att sälja.
När han sedan öppnar paketet och ser en sliten gammal klocka i mindre storlek som inte ens är en Rolex så slänger han den..
Då skulle jag bli uppriktigt ledsen.
Nej för fan, säg inte så!:bawling:
 
Topp