• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe vs F. P. Journe - vilka kränger damkvartsare med störst elegans?

Patek Philippe vs F. P. Journe - vilka kränger damkvartsare med störst elegans?

Med endast en liten, oskyldig, längre blick åt en annan man, tar sig kvinnan igenom F. P. Journes reklam.

Patek Philippe däremot hänger här i bästa Eyes Wide Shut (1999) stil ut kvinnan som inte bara havande promiskuösa tendenser, hon slarvar bort sin klocka också! Jag lyckas aldrig fatta om hon får till det med sin egen man, eller om hans roll på partyt endast är att hålla reda på sin frus dyra klocka!?!? :confused:
Pouvez-vous tenir cette montre pendant que je baise ta femme?
Med tanke på att hon smyger hem verkar hon göra detta i lönndom, det vill säga de har inte ett öppet förhållande!

Kampanjen verkar vara från runt samma år som Eyes Wide Shut.
http://www.nytimes.com/1999/09/07/b...pe-swiss-luxury-watchmaker-beginning-its.html
Även av S-klassen att döma, den modellen ersattes 2005.


Så här fördelar jag poängen:
Bäst musik: Patek
Attraktivaste kvinna: FPJ (Jag tycker hon är snyggast och kan aldrig tänka mig en fru som slarvar bort sin klocka, inte på det sättet i alla fall! Lycka till med att smyga utan skor i trappan när jag frågar efter klockan nästa dag, liksom.)
Bäst kvartsurverk: FPJ
Slagkraftigast: Patek (tyvärr, men vi är ju inget annat än djur, vi MÄNNISKOR)

Vad tycker du?

http://connection.ebscohost.com/c/articles/9605285078/leagas-wins-global-patek-watch-job

High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email [email protected] to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0/306fc256-04a1-11e1-91d9-00144feabdc0.html#ixzz453GQbPmG

Tim Delaney, chairman of Leagas Delaney, the London-based advertising company that created the Patek Philippe “Generations” campaign, echoes Mr Dufour’s sentiments.


“You can force fit any image on to two sets of merging values, but celebrity endorsement misses the point of thoughtful advertising,” he says. “The significant relationship is not that of star and brand; it is between brand and consumer.”


Mr Delaney believes that the use of high-profile ambassadors in watch campaigns detracts from the product – the two forces start to compete against one another. It is one reason why he chose to use archetypal images of father and son when the generations campaign launched 15 years ago.


“Pictures are simply carriers, stylised conduits to valuable, recognisable moments that unlock emotional potential within the customer. We don’t depend on superficial values – ours are generational, they let customers create a heritage of their own. Wealthy people have depth and feelings too, and that’s something that many brands seem to have forgotten.”


And likes swinging he added, off the record
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/306fc256-04a1-11e1-91d9-00144feabdc0.html#axzz453EBpGTH

https://twitter.com/LeagasDelaney/status/711879834893422592
 
Senast ändrad:
Topp