• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen PB 02/07 Technos MRP SA, Enicar Sherpa Divette & Top Star

deddas

Silver
Pris
1234
Returpolicy
Ej retur, om inte något är uppenbart felaktigt givetvis.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!
Vill "ruska om" lite i lådan och säljer lite dykare som inte blir använda i den utsträckning de förtjänar.
Jag kan bjuda på spårbar frakt för alla klockor alternativt mötas upp i Sthlm-området.

Fler bilder kan självklart fås.
Alla klockor säljs Head Only, om inte annat anges.
Byten kan vara intressanta, dock pengar åt mitt håll.

Klocka nr.1, Technos MRP SA:
Technos i MRP SA boett som mäter ca. 41-42mm exkl. kronan. Har 20mm i luggbredd. Som synes är klockan använd och det finns lite skador på tavlan samt insert. Tyvärr har även lysmassan på sekundvisaren lossnat (se bilder.) Boetten ser dock ärlig ut! Finns dock en skada på nedre högra bandhornet. I min ägo så byttes urverket, då originalurverket tappade tid. Urverket byttes till ett likadant urverk som sitter i klockan, men inte ett Technos-märkt sådant. Det originella urverket följer med köpet. Klockan håller nu tiden, är lätt att ställa samt att datumet växlar utan problem.
Pris: (3,5) (3) 2,75k kr.
Bilder:
IMG_9466.PNG
IMG_9464.PNG

IMG_3436.PNG

Klocka nr. 2 Enicar Sherpa Divette:
En ball och inte på forumet helt vanlig vintage-dykare? Mäter ca 36mm exkl. kronan samt 18mm mellan luggarna. Klockan är servad i min ägo och kvitto på service medföljer vid köp. Insertet samt bezelen är köpta av mig i efterhand. Dessa köptes då av en känd profil på Omega Forums och ska ha varit i princip NOS samt en originaldel från Enicar. Spännring (heter det så?) saknas dock för insertet vilket gör att det rör sig lätt åt båda hållen. Tavlan är åt "tropical"-hållet och detta syns definitivt i direkt solljus. Sekundvisaren är vad jag har förstått fel för reffen. De två sista bilderna är väldigt osmickrande men används för att visa hur brun tavlan är.
Pris: (15) (14) 11k kr.
Bilder:
IMG_9468.PNG

Sherpa-Framifrån.png

Sherpa-Snett framifrån.png
IMG_9459.PNG

IMG_7413.png

IMG_9475.jpeg
IMG_9474.jpeg

(Såld!) Klocka nr.3, Top Star:
Ball klocka som ger starka Jenny Caribbean-vibbar. Tavlan är skadad (patinerad! ;) ) och bakelit insertet har en skada vid 2-3. Klockan mäter ca. 34mm exkl. kronan samt har 18mm mellan luggarna. Okänd servicehistorik, jag har dock inte märkt av någon tidsavvikelse. Den snurrar upp lätt, skiftar datum korrekt samt är enkel att ställa tiden på.
Pris: (2,5) 2k kr.
Bilder:
IMG_9463.PNG
IMG_9462.PNG

Tack KS!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp