• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes (PB3) Seiko SBDX017 - Seiko SRPJ79 (LE)

Kjellhoften

Basic
2-Faktor
Pris
Olika
Returpolicy
Vi löser något
Seiko MM 300 SBDX017 - 19000 15000 kr

Den bästa iterationen av MM300 om du frågar mig. SBDX017 finns nämligen i några olika utföranden, där några har samma maskin-applicerad lysmassa som på efterträdaren SLA021, medan detta exemplar har den mycket snyggare hand-applicerade lysmassan som i föregångaren SBDX001 (googla för att se skillnaden!). Det föregångaren inte hade är deras Diashield-coating som skyddar mot repor. Det har både SBDX017 (denna) samt nya SLA021 MEN nya SLA021 har en mycket mörkare coating än vad det är på SBDX017 som gör att den i metallen är mer lik SBDX001. Du får alltså skyddet av Diashield utan att betala det tråkiga priset av ett mörkare case (tro mig, det är skillnad när man lägger dom mot varandra där SBDX017 har mycket mer lyster/kallare ton än SLA021).

Klockan har inga större repor annat än på spännet. Länken i övrigt är i ett fint skick. Kan tyda någon repa på glaset samt vridring men det är omöjligt att fånga på bild. Jag skickar med ett waffle-gummi som är riktigt mjukt och bekvämt till skillnad mot OEM gummit som kommer med, det är kanska stiff men helvete vad snyggt det är.

Fullset - 2015 - box & papper.

IMG_5427.JPG

IMG_5429.JPG

---

Seiko SRPJ79 - 4500 4000 kr

En limited edition mellan Seiko x Ultraseven - Ball klocka med riktigt schysst sunburst i tavlan som kommer i en fin box. Knappt använd och kan inte hitta några spår. Natobandet som kommer med är inte använt alls. Jubilee-länken är Seiko OEM köpt i butik och har använt den två-tre gånger på denna - väldigt bra skick med andra ord.

IMG_5435.JPG

IMG_5434.JPG

---

IKEPOD Seaslug GMT - 11000 8500 kr SÅLD!

En riktigt ball och udda dykare från Ikepod! Väldigt fint skick och mycket bekvämt gummiband. Färgen i siffrorna på vridringen har släppt. Håller tiden väldigt bra med GMT-visaren lever sitt egna liv och hoppar lite ibland (därav ett lågt pris). Datum och tid har jag inte upptäckt några problem med. Oavsett en riktigt cool klocka i perfekta 39mm. Läs mer om klockan här: https://ikepod.com/en/montres/102-seaslug-new-old-stock.html

IMG_5430.JPG

IMG_5431.JPG

IMG_5432.JPG

IMG_5433.JPG

Skriv för fler bilder eller mer info! Kan finnas fler bilder på min instagram @klocktorsk för den som vill leta där. Referenser finnes i GG-tråden. Allt gott!
/Kjellhoften

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp