• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PCL - kan man själv göra en lätt polering?

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Det är ju allmänt känt att PCL drar på sig en massa smårepor. Man kan ju absolut låta dem vara, men OM man vill göra en enklare polish - kan man göra det själv på något sätt? Har för mig att Autosol ger smårepor (mikroskopiska men gör ändå att det blir en lite repad yta)? Finns något smart sätt?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ytan blir förstörd. Grumlig och konstig.
Jag är säker på att du kan polera ordentligt, och jag är absolut inte ett proffs, men om ytan är grumlig efteråt så låter det som att det finns polermedel kvar. Några drag med en CC-duk följt av rejält gnuggande med putsduk ska inte bli grumligt. Det kanske inte blir spegelblankt som om man kört med en trissa men blankt blir det ju.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är säker på att du kan polera ordentligt, och jag är absolut inte ett proffs, men om ytan är grumlig efteråt så låter det som att det finns polermedel kvar. Några drag med en CC-duk följt av rejält gnuggande med putsduk ska inte bli grumligt. Det kanske inte blir spegelblankt som om man kört med en trissa men blankt blir det ju.
Allt beror på hur mycket man uppskattar detaljer som fabriksfinish osv.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråd.
vad tror experterna om denna baksida?
möjligt att polera till en fin yta?
3584649B-0121-4543-BC17-6F336F4C83DC.jpeg
 
Topp