• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pcl på rolex

Rulle

Audemars
Någon som borstat era rolex länkar?

E sugen på en dj med oyster men de enda som stoppar mig är pcl !!

Visst kan man borsta dom men den stora frågan är om det går att borsta oysterclaspen så det ser snyggt ut med tanke på att det sitter en utbucklad rolex logga på claspen.... ?!?

Tips och råd välkomnas gärna!!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Var också emot pcl innan, men när jag såg en 116710 så ändrade jag mig.
Nu när jag har en egen har jag insett hur snyggt det är. Ger det där lilla extra. :)
 

Whedda

Rolex
Någon som borstat era rolex länkar?

E sugen på en dj med oyster men de enda som stoppar mig är pcl !!

Visst kan man borsta dom men den stora frågan är om det går att borsta oysterclaspen så det ser snyggt ut med tanke på att det sitter en utbucklad rolex logga på claspen.... ?!?

Tips och råd välkomnas gärna!!

Varför köper du inte en äldre referens med borstad länk och boett? Känns som en bättre lösning än att ändra på dagens version vilket riskerar att dra av en hel del vid eventuell framtida försäljning.
 

Rulle

Audemars
Köper aldrig klockornför att dom ska säljas men har stirrat mig blind på länken och inte tittat på själva poleringen på boetten hahaha
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Plc passar perfekt till blingiga bezeln och polerade boetten tycker jag! Du kanske bör kolla på äldre datejust eller annan modell, som är borstad :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Om du köper en ny DJ - låt det vara. Gillar du inte de polerade delarna är det nog mycket mer värt att leta upp en äldre referens istället.
 
Topp