• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pengar skickade - jobbig väntan...

vanheden

Basic
I fredags tog jag då och skickade iväg en ansenlig summa riksdaler till cybervärlden för att förhoppningsvis om någon dag landa hos säljaren. Den väntan jag nu tvingas genomgå, full av förväntan, en skvätt oro (tänk om nåt går galet?), en dos nervositet och framförallt ivern att få det där sms:et från posten. Ja de här dagarna är fullkomligt förskräckliga.

Hur hanterar ni själva de dagar när pengar är borta och ingen klocka finns på armen?

p.s bör dock tillägga för ordningens skull att jag känner stort förtroende för säljaren ifall du läser detta :)

Sålänge säljaren finns på KS och har några trevliga rader skrivna i sin Goodguy-tråd, brukar jag inte bli speciellt orolig, utan längtan efter att se "Ditt paket finns nu att hämta på xxxx" That feeling! :D

Men när jag skickade till en säljare på c24, var jag lite mer nervös :)

Jobbigt jag vet men därför är koll av säljare, kommunikation och referenser så viktigt. Än så länge har jag inte skickat iväg summor större än att jag skulle kunna spara ihop samma summa på relativt kort tid. Problemet hanterar jag genom att försöka att inte tänka på det. Ni som skickar 50k+ måste ha nerver av stål eller vara ekonomiskt oberoende. Jag har funderingar på att spara ihop till en klocka på 100k men vet fortfarande inte hur jag skulle köpa den iom problematiken som diskuteras här.

Jobbigt. Du skulle sett mig när jag skickade 20k till en Italienare från Chrino24. Efter 1 v började jag bli orolig och börjar ringa. Han svarade och pratade på knagglig eng att jag får vänta lite längre på min speedmaster. Jag väntade. Ringde igen efter 1v. Då han menade på att han inte fått kl än så hävde jag köpet. Fatta vad klyddigt och mycket nervositet fick jag pengarna tillbaka.
Under tiden hittade jag en annan i Nederländerna. Där sa säljaren att: jag hoppas du inte skickat pengarna till en Italienare!! Fatta vad jag sket ner mig. Nåja slutet gått. Nederländaren skickade som han skulle. Och inget klydd.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sålänge säljaren finns på KS och har några trevliga rader skrivna i sin Goodguy-tråd, brukar jag inte bli speciellt orolig, utan längtan efter att se "Ditt paket finns nu att hämta på xxxx" That feeling! :D

Men när jag skickade till en säljare på c24, var jag lite mer nervös :)

Ja säljaren känner jag mig trygg med. Men ändå, att skicka iväg en massa kosing till en vilt främmande person, det går att hantera någorlunda. Men den spända förväntan på messet från posten, det är värre :)

Om du skickade till hans konto, då tar det 3-4 dgr,innan han ser pengarna. Tror att nästa vecka MÅSTE du få den,oavsett varifrån den skickas.....

Skickas från Tyskland. Fick kollinummer dagen efter transaktionen så det är nog inte säljarens fel. Allt gick bra till det att paketet enligt Deutsche Posts tracking nådde Sverige (och därmed togs över av Posten). Sen dess står det still.

Köpte en klocka från en C24-handlare (affär) i Belgien. Svårt att hitta referenser, så jag betalade med kreditkort. Kostar 2% på kursen, men ger viss säkerhet om man blir blåst. Så inte i det här fallet! Skickades direkt efter betalning med FedEx en tisdag eftermiddag och landade på mitt jobb vid lunch dagen efter, dvs mindre är 24 timmar från dörr till dörr. Inte mycket att klaga på där ... ;)

Har precis skickat iväg en summa jag med, väntar med spänning. Alltid lite speciellt att köpa något man bara sett på bild.

Från Tyskland går det oftast fort. Har fått saker skickade från Australien och där kan vi snacka vänta - 6 veckor och då är allt enligt vad man kan förvänta sig enligt säljarna. Tror det är svenska tullen som är flaskhalsen i den kedjan.

Skickas från Tyskland. Fick kollinummer dagen efter transaktionen så det är nog inte säljarens fel. Allt gick bra till det att paketet enligt Deutsche Posts tracking nådde Sverige (och därmed togs över av Posten). Sen dess står det still.
Du vet att du kan använda samma trackingnummer på postens hemsida för att se var paketet är va?

Enda jag gör är att minska väntetiden så mkt som möjligt:
-Express betalning/Swish
-Betala för snabbast frakt

HATAR att vänta på saker...

Om du skickade till hans konto, då tar det 3-4 dgr,innan han ser pengarna. Tror att nästa vecka MÅSTE du få den,oavsett varifrån den skickas.....

Om man skickar stålarna utanför EU eller i annan valuta än SEK / EUR, ja.
Annars har mottagaren pengarna normalt sett dagen efter utförandedagen.

Väntar också, men ser att min fru tagit emot paketet hemma och jag är på tjänsteresa och hemma först onsdag kväll...:banghead::arghh:

Ahhhrg!

Jag hatar detta;

apadajuh.jpg

Tillbaka
Topp