• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pepsi eller Coke?

16710, Pepsi eller Coke?

  • Pepsi

    Röster: 55 66.3%
  • Coke

    Röster: 28 33.7%

  • Totala väljare
    83

Zed

Swissera
Professional Dealer
Frågas kom.
Rolex-Oyster-Perpetual-GMT-Master-2-Pepsi-Bezel2.jpg

img3803q.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har alltid gillat pepsi, men lutar mer och mer mot coke. Den är inte lika spretig rent färgmatchingsmässigt.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Svårt val. Men på något sätt appelerar coke-varienten mer. Harmonin i fägerna blå, röd och svart går inte riktigt ihop för mig.
 

Rivalen

Rolex
Vet att Pepsi är klassisk, men Coke är lugnare och míndre sprallig. Helsvart är "rätt" svar på denna fråga. Men med röd 24tim visare och sedan ett svart/burgundy/olive Nato och som Compiss säger nedan - bubbla bort - j-klar nu blev det bra. :)
 

jabla

Sarlacc
Efter att haft båda i över ett år röstar jag på Coke, Pepsi känns givet på sommarhalvåret men Coke funkar bättre året om.

GMT_coke_nubak.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Svårt... Men pepsi ger mig ett liite större flin och "vill ha"-känsla. Tror att det beror lite vilken stil man har i övrigt också, vilken man kan bära upp alltså. Fast det kan hända att jag bara snackar strunt också...

;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En väl patinerade "coke" på en 16760 eller tidig 16710 är inte dum... Annars är ju pepsin klassikern, som gör sig bäst i kombination med plexi och matt tavla. Undantaget 16700 som bara såldes med pepsi eller helsvart ring.

A
 
Topp