• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt Breitling-kopia, några kommentarer ?

UNO

Panerai
Januari/Februari UHREN MAGAZIN;
Perfekt Breitling Avanger Chrono FAKR som matchas mot originalet.
Jag har tills nu tvivlat betr "de dyrare kopiorna"

Några kommentarer ?
 

par

Patek
2-Faktor
Hc7iWVB.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Haha, årets hittills konstigaste tråd. Alla kopior är av ondo oavsett om du lagt in länkar, bilder eller skisser på skiten här i tråden.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Som redan sagts: svårt att kommentera utifrån vad du ger oss, bortsett från att plagiat och kopior är skräp.

A
 

UNO

Panerai
Just denna tråd går det ju inte att lägga in en bild i, det skulle ju strida mot tidningens upphovsrätt, Mao skulle jag vara en missdådare lika de som tillverkar kopior.....

Jag var nyfiken på ev kommentarer på den tyska tidningsartikeln.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
"Matchad" en diverse fake klädesplagg från Asien kan nog också "matcha" orginal rent utseende mässigt men en riktig klocka är så mycket mer.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Svårt utan något att gå på förutom din lilla text. Men han talar alltså gott om bättre kopior? Pinsamt om man är journalist på klockmagazine? Ja väldigt...
 

UNO

Panerai
Ja. Hur tänker du med tråden kontra forumets reger? Vad skall avhandlas och i vilket syfte? Är detta folkbildande och kunskapshöjande? Eller riskerar man att göra reklam för kopior?
Ja folkbildande var nog rätt ord, jag la 98 hårt beskattade kronor för att läsa den yberseriösa tidningens analys.
Måtten stämmer men originalet väger 16 gram mer, kopian har fler rubiner men 2 h kortare gångreserv och samma frekvens.
Kopian klara 50 meter mot originalets 300.
4.610 euro mot 300 dollar...
Ni behöver inte oroa er för att någon oseriös klockjournalist skriver något positivt, produktförfalskning är ett tydligt omdömme.
Risken att bli blåst har funnits men finns än mer nu och framöver.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Enligt denna hemsida (verkar vara tidningens):

http://www.watchtime.net/zeitschriften/uhren-magazin/

så finns en artikel som beskrivs / har följande rubrik: Fälschungen: Woran man das Plagiat einer Breitling Avenger erkennt

För de som mot förmodan inte är med i KS Deutsche Kulturverein kan meddelas att det betyder "Förfalskningar: vad kännetecknar ett plagiat på en Breitling Avenger". Hur artikeln vidare är skriven har jag ingen aning om, men rubriken antyder väl snarast att det handlar om att spotta förfalskningar. Just my 2 cents.
mvh
garfield
 
Topp