• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PERLON VS ROLEX OYSTERLÄNK!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Efter det jag provat Perlon på min Snöflinga så har jag gått och nördat ner mig på materialet! Känns som allt passar, har för mig compiss hade en liknande kombo, fast där var spännet inte guldfärgat. Jag tycker det känn ruggit klockrent, men måste samtidigt slå ett slagg på trumman att originalet vinner kanske lite...

Men vad säger ni andra, är det helt åt fanken eller flyger det lite iaf :cool::cigar::meh:

Perlon.
DSC_9658_zps8f69304b.jpg


DSC_9659_zps978b3050.jpg





VS
Original.
ca9ddf1d-be1f-453d-ae21-3e53ab301517_zpsd30c4d90.jpg
 
Håller med föregående talare om att länken är himla fin. Däremot så går inte perlonet förbi obemärkt. Jag tycker det var riktigt snyggt!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Båda har sin charm. Perlon gör en snygg casual sommarklocka. Länk gör en dressigare sportklocka.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag läste rubriken så gjorde jag mig beredd att såga dig längs med fotknölarna. Men faan det ser inte så tokigt ut ändå...
Men tyvärr så är ju Oysterlänken nog det snyggaste som kan sitta på en klocka så i längden är det ingen tvekan. Oyster!!!
Men för all del, kör lite Perlon eller Nato emellanåt. Men både du och jag vet att det är på Oysterlänk den klockan ska sitta!!! :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Originalet funkar definitivt bäst för mig!
Men sen är jag heller inte större fan av tygband heller...
 
Topp