• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perpetual calendar

fredrikb

Cartier
Vad är det billigaste man kommer undan om man vill ha en äkta s.k. perpetual calendar / evighetskalender, alternativt årskalender?

Slänger in en bild på mina två favoriter i kategorin:

1331016d1388634808-patek-phillipe-5970-patek5970_02.jpg


iwcperp1.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Synda att tavlorna blir så röriga med all information, men hur som helst är det en underbar funktion!


MJ24
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Nä inte så billig. Men många fina komplikationer... Jag vet att jag sett en sea - gull med perpetual calender för ca 5000 usd

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
IWC har en discontinued sportmodell i GST-serien vilken har pc. Bör inte vara svindyr nuförtiden.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Evighetskalender är det ju inte, men det var ju inte ett krav. Är det inte en årskalender heller? Vad krävs mer än att den visar vilken månad det är?

Att den går ett år utan justering (mao behöver en årskalender lite hjälp i slutet av februari eftersom den inte fixar skottår).

Har man "vanligt" datum-dag-månad är det en trippelkalender.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla dessa tre har evighetskalender och kostar cirka 700kr/st. :p
image.jpg


Det finns för övrigt flera andra trådar på ämnet där du säkert kan få bra tips om modeller.
 

Simola

Omega
hur gör man när man ställer en PC? Fungerar det så att om man "rattar" in nuvarande datum och år så hamnar man rätt direkt med skott år och Februari korrigering?
 
Topp