• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perpetual Watch Co

fredrikb

Cartier
Tjena,

Någon som har erfarenhet/ngn uppfattning om Hong Kong-baserade Perpetual Watch? Länk:

http://www.perpetual-watch.com/

De bygger egendesignade mekaniska klockor, baserade på Sea Gull-verk, med en del kul features. De gör bland annat ett par olika tourbillons, regulator, retrograde etc. Fokus verkar ligga på noggrann QC innan distribution och de har enligt egen utsago skippat oseriösa mellanhänder i Europa.

De har fått en hel del bra buzz på bland annat WUS, och verkar generellt sett hålla bra kvalitet och leverera kul prylar för mycket små pengar.

Jag gillar vissa av deras designs och tycker det skulle vara kul att prova och se vad man får. Samtidigt kan det ju inte hjälpas att man är lite skeptisk.

Tankar?

Fredrik
 

KalleKnuda

Cartier
Deras hemsida skriker inte kvalité precis o_O Men det kanske är jag som överreagerar eftersom att jag studerat webbdesign
 
C

China

Guest
Helt ok, vad jag känner till så har Perpetual både bra rykte och garantier.
 

fredrikb

Cartier
Deras hemsida skriker inte kvalité precis o_O Men det kanske är jag som överreagerar eftersom att jag studerat webbdesign

Sant, samtidigt är det ju lättare att göra skitklockor och en snygg hemsida än tvärtom. Finns ju gott om skräpklockor med snygga produktbilder. Men jag håller med dig, ser lite hemmabygge ut.

Här är en tråd med mycket positiv feedback (även om det kan bli lite over the top ibland, det är ju trots allt budgetklockor):

http://forums.watchuseek.com/f72/perpetual-watch-com-great-watches-why-not-more-discussion-them-my-review-271673.html
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har en Perpetual Chronograph som jag är mycket nöjd med. Kvaliteten är efter det pris man betalar, min uppdragsmekanism gick sönder. Blev mycket bra bemött av Perpetual och skickade klockan till dem för reparation. Fick tillbaks både en fungerande klocka och ersättning för frakt, så de tar kundservice mycket seriöst.

/Andy7750
 
Topp