• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Personligt ombud

Ako

Rolex
2-Faktor
Finns det firmor som agerar personligt ombud vid köp av tex klockor utomlands? Jag har "hittat" en klocka som säljs privat i Italien , jag skulle aldrig våga föra över pengar eller ens paypal , men om det funnits en firma som personligen hämtar upp klockan på plats , fotograferar , skickar bild till mig för ok , för att senare ta hand om frakten så hade det varit bra...
 
Och vem ska ta nersidan om något inte är som förväntat? Den frågan är sannolikt anledningen till att tjänsten inte existerar, vad jag vet.
 
  • Like
Reactions: Ako

Compiss

Patek
2-Faktor
Finns det firmor som agerar personligt ombud vid köp av tex klockor utomlands? Jag har "hittat" en klocka som säljs privat i Italien , jag skulle aldrig våga föra över pengar eller ens paypal , men om det funnits en firma som personligen hämtar upp klockan på plats , fotograferar , skickar bild till mig för ok , för att senare ta hand om frakten så hade det varit bra...
Ja va fan för 5' löser jag det;)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Och vem ska ta nersidan om något inte är som förväntat? Den frågan är sannolikt anledningen till att tjänsten inte existerar, vad jag vet.
Det får väl regleras i en överrenskommelse , jag hade varit nöjd med ett foto som visar att det är samma klocka som jag har fått bilder på , sedan kunde jag fört över $ till säljaren , sedan hade ombudet lämnat och packat klockan till tex dhl..
 

pjmb

Cartier
Finns det firmor som agerar personligt ombud vid köp av tex klockor utomlands? Jag har "hittat" en klocka som säljs privat i Italien , jag skulle aldrig våga föra över pengar eller ens paypal , men om det funnits en firma som personligen hämtar upp klockan på plats , fotograferar , skickar bild till mig för ok , för att senare ta hand om frakten så hade det varit bra...
Beror ju på hur mycket pengar som skiljer att köpa här, ta en minisemester ner och hämta själv? Få ett par härliga dagar i Italien också ;)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Beror ju på hur mycket pengar som skiljer att köpa här, ta en minisemester ner och hämta själv? Få ett par härliga dagar i Italien också ;)
Finns inte många av denna klocka i världen .
Resa typ 2k , tåg 3 timmar enkel resa från Rom ..
Blir snabbt 5k o två tre dagar...
 

pjmb

Cartier
Kanske säljaren kan ta den till närmaste AD och lämna in den där för värdering som du står för och sedan försäljning och transport går genom dom?
 
  • Like
Reactions: Ako
Finns det firmor som agerar personligt ombud vid köp av tex klockor utomlands? Jag har "hittat" en klocka som säljs privat i Italien , jag skulle aldrig våga föra över pengar eller ens paypal , men om det funnits en firma som personligen hämtar upp klockan på plats , fotograferar , skickar bild till mig för ok , för att senare ta hand om frakten så hade det varit bra...
Kontakta någon större klockhandlare i närheten av säljaren. Be handlaren att köpa in klockan åt dig, du förskottsbetalar pengar inklusive eventuell avgift, och så skickar de den till dig.
 

Zingo

Rolex
Om du skulle hitta en i Holland eller schweiz så går det nog att ordna vi svenskt bolag men de synes inte ha verksamhet i Italien tyvärr. :(
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp