• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Petters klocka till välgörenhet via Musikhjälpen - En Sjöö & Sandström

sunspot

Breitling
Tjena klocksnackare,

Jag spanade in på Tradera och såg att Musikhjälpen börjat lägga upp sina officiella auktioner idag. Såg att Petters klocka är till salu till välgörenhet, en Sjöö & Sandström. Verkar vara modell "Landsort" men årsmodell har jag ingen aning om? Nypris ca 30 000 kr om jag gjort rätt research. Snygg klocka, läckert att Petter faktiskt haft den - om man gillar nu gillar hans stil och musik alltså ;)

Vad tror ni den går för? Är sugen på att bjuda några tusingar då jag älskar divers, även om den är aningen sliten (på bezeln främst).

Länk till auktionen: http://www.tradera.com/item/280404/247605733/petters-privata-swimrunklocka

219975797_a89ef6ff-69cd-4617-b7e1-f7edc6459f1f.jpg
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Var det inte någon som köpte den förra till sin dotter eller något? Har för mig iaf att det var en tjej som fick den och reggade sin här efter köpet.
 

MrPlow

Rolex
Bilderna kunde väl vara bättre... Men den stora målgruppen kanske inte bryr sig så mycket om skicket utan snarare om proveniensen.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

"Ombloggad" - är det ens ett ord?
Läcker klocka, hur som helst! ;)

Vet inte om det drar ner Petter någonting, att han (eventuellt?) är sponsrad av S&S.
Om det nu är så att han "fått" klockan av tillverkaren, så är det ju ändå sin egen klocka som han väljer att skänka bort. Den betingar ju ändå ett värde, och om han var ute efter pengarna så kunde han ju sålt den.
Nej, all heder åt Petter tycker jag!
S&S har ju (igen; eventuellt) sponsrat Petter för att de vill dra nytta av hans varumärke - och inte för att han kommer att skänka bort den till förmån för Musikhjälpen.

Men... En massa heder, givetvis, åt @SjööSandström, som startade en auktion till förmån för BCF!

Jag gillar klockan, och drog till med ett bud, men Musikhjälpen är Musikhjälpen...
...så vi får se hur långt det räcker!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"Ombloggad" - är det ens ett ord?
Läcker klocka, hur som helst! ;)

Vet inte om det drar ner Petter någonting, att han (eventuellt?) är sponsrad av S&S.
Om det nu är så att han "fått" klockan av tillverkaren, så är det ju ändå sin egen klocka som han väljer att skänka bort. Den betingar ju ändå ett värde, och om han var ute efter pengarna så kunde han ju sålt den.
Nej, all heder åt Petter tycker jag!
S&S har ju (igen; eventuellt) sponsrat Petter för att de vill dra nytta av hans varumärke - och inte för att han kommer att skänka bort den till förmån för Musikhjälpen.

Men... En massa heder, givetvis, åt @SjööSandström, som startade en auktion till förmån för BCF!

Jag gillar klockan, och drog till med ett bud, men Musikhjälpen är Musikhjälpen...
...så vi får se hur långt det räcker!
Vem bryr sig? Gynnar ju både Petter, S&S, köparen och Musikhjälpen. Det kallas smart marknadsföring.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
"Ombloggad" - är det ens ett ord?
Läcker klocka, hur som helst! ;)

Vet inte om det drar ner Petter någonting, att han (eventuellt?) är sponsrad av S&S.
Om det nu är så att han "fått" klockan av tillverkaren, så är det ju ändå sin egen klocka som han väljer att skänka bort. Den betingar ju ändå ett värde, och om han var ute efter pengarna så kunde han ju sålt den.
Nej, all heder åt Petter tycker jag!
S&S har ju (igen; eventuellt) sponsrat Petter för att de vill dra nytta av hans varumärke - och inte för att han kommer att skänka bort den till förmån för Musikhjälpen.

Men... En massa heder, givetvis, åt @SjööSandström, som startade en auktion till förmån för BCF!

Jag gillar klockan, och drog till med ett bud, men Musikhjälpen är Musikhjälpen...
...så vi får se hur långt det räcker!
Som sagt, det är schysst av Petter, men det gör nog inte lika ont att auktionera ut den, just för att han är sponsrad. Pengarna går dock till välgörenhet, det är det som är det viktigaste :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Härligt att Petter auktionerar ut sin S&S i år igen. Dock är jag inte lika förtjust i Landsort som UTC Extreme. Den som var förra året skulle jag väldigt gärna vilja ha! Den är grym! :)
 
Topp