• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Phillippe watch kronograf

Tjo, har hittat en äldre kronograf av märket "philippe watch" och tänkte se om det är något någon känner igen?

/Victor
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
this+thread+completely+useless%20WITHOUT+IMAGES!!1!.jpg
 
Här är klockan ändå för de som är intresserade, tog en bild när jag gick tillbaka och kollade priset. Pga assunkig och långsam hotellsuppkoppling så har jag dragit ner kvallen ganska ordentligt.
lXmegHC.jpg
 
C

China

Guest
En kvalificerad gissning är att klockan sålts av Henri Stern Watch Agency Inc. Ett Amerikanskt företag som importerade olika Schweiziska "private labels". Tyvärr har jag ingen historik eller annat att bjuda på.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Utan att veta så mycket (o nån flaska mousserande under västen) tänker jag mest "chronograph suisse", otät tunn boett (iofs 18k) med fyrkantiga tryckknappar och ett (i bästa fall) Landeron X48... värde ett par tuss max om tavlan är orörd - virgin cold press...
 
Topp