• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Phising-SMS

Bogatir

Basic
Hej,
Vill bara flagga om ett potentiellt phising-sms som är lätt att åka dit på om man har lite för bråttom. Det här kanske är old news, men det är första gången i alla fall jag har stött på den här varianten. Jag väntar på paket och blev inte förvånad när det dök upp ett sms med en tiny-url länk som visade något som liknade Track & Trace. Där stod att min frakt inte var betald och att paketet skulle lämna distributionscentralen först när jag betalt. Jag har inte klickat på betallänken och vid närmare inspektion ser upplägget skumt ut.
92FC1EE8-9D80-4233-AA89-AC6A470F831D.jpeg

Har själv råkat ut för samma sak och vet andra också. Väntade inte på något paket så kunde snabbt räkna ut att det var en scam.

Bra med heads-up!

Du hade kommit till en sida där du ombetts ange dina kortuppgifter.
Polares 80-åriga morsa fick ett sånt för några månader sen och hade blivit blåst om hon hittat glasögonen.
Nu gjorde hon inte det och bad sin son fylla i kortnumret, vilket han givetvis inte gjorde.

Lurigt, som sagt. Men inte så svårt att genomskåda om man är lite vaken och tänker efter innan man följer instruktioner.:)

Tillbaka
Topp