• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Piaget - hur står dom sig mot t.ex. Patek Philippe?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag blev grymt intresserad av tillverkaren sen Camo00 postade den här videon


Verkar vara grymma klockor! men hur 'är det med andrahandsvärdet på dessa om man jämför med PP? Det skulle vara kul med allmän information om tillverkaren, China får gärna bidra med ett informativt inlägg! :)
 

Isodor

Audemars
NK Juvelsalong i Stockholm kränger Piaget, har sett deras dinkor där men inget som tilltalade mig faktiskt :/
 

Isodor

Audemars
Vet faktiskt inte, det ju omöjligt att avläsa de små etiketterna de gömmer bakom klockorna i montrarna.

Hade jag valt mellan Jaeger och Piaget för tunna klockor tycker jag dock Jaeger är betydligt trevligare..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Piaget står sig värdemässigt jättedåligt begagnat, vilket ju är kul för dem (oss) som köper då. Klockorna och speciellt urverken (inhouse) är otroligt fina. Jag skulle klassa Piaget uppe med dom andra klassiska premiumtillverkarna typ PP, VC AP och JlC.
Här en 18k klocka jag köpt för en spottstyver och låtit renoverat till min fru. Numera sitter det ett rosa ödla på den.
bild-1.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Piaget står sig värdemässigt jättedåligt begagnat, vilket ju är kul för dem (oss) som köper då. Klockorna och speciellt urverken (inhouse) är otroligt fina. Jag skille klassa Piaget uppe med dom andra klassiska premiumtillverkarna typ PP, VC AP och JlC.
Här en 18k klocka jag köpt för en spottstyver och låtit renoverat till min fru. Numera sitter det ett rosa ödla på den.
Numera sitter klockan på en rosa ödla? Tur att din fru inte är medlem här :D.
 

Camo00

Patek
Piaget har varit nere och vänt i juvel-quartz-träsket men har på senare år tagit i en aggressiv strategi för att etablera sig (igen) som en high-endtillverkare av in-houseverk och exklusiva, mekaniska ur. Läste en intervju med deras CEO (eller nåt) för ett tag sedan och de har en verkligt imponerande utvecklingsavdelning med mycket duktigt folk och satsar stenhårt på tekniska framsteg och verkar vilja slåss i toppen...
 
U

urinvånaren

Guest
Piaget har varit nere och vänt i juvel-quartz-träsket men har på senare år tagit i en aggressiv strategi för att etablera sig (igen) som en high-endtillverkare av in-houseverk och exklusiva, mekaniska ur. Läste en intervju med deras CEO (eller nåt) för ett tag sedan och de har en verkligt imponerande utvecklingsavdelning med mycket duktigt folk och satsar stenhårt på tekniska framsteg och verkar vilja slåss i toppen...

Det blir nog tufft att komma upp ur juvelträskstämpeln..;) .
 

Camo00

Patek
Det blir nog tufft att komma upp ur juvelträskstämpeln..;) .
Njae, de har ju lyckats få massor av uppmärksamhet genom att slå flera rekord och tillverkat mycket imponerande mekaniska urverk. Så respekt för sitt kunnande har de nog lyckats få bland kännare. Sen kanske det dröjer innan den kunskapen tricklar ner till den större marknaden, men de verkade planera för fortsatt mycket aggressiv utveckling...
 
U

urinvånaren

Guest
Njae, de har ju lyckats få massor av uppmärksamhet genom att slå flera rekord och tillverkat mycket imponerande mekaniska urverk. Så respekt för sitt kunnande har de nog lyckats få bland kännare. Sen kanske det dröjer innan den kunskapen tricklar ner till den större marknaden, men de verkade planera för fortsatt mycket aggressiv utveckling...

Kul information! vi får väl följa utvecklingen..
 

TKVF

Panerai
Riktigt snygg, dock vill jag gärna ha en renare tavla, den hade fått ännu fler pluspoäng med en renare tavla.
 

Galaxy

Rolex
Bumpar denna tråd. Har nyss fått upp ögonen för Piaget, och gillar de verkligen (med undantag för en stor del av deras klockor som är alldeles för plottriga). Finns det någon på KS?

Denna är ju till exempel lite kul (om än aningen jobbig placering på sub-sekundaren, men det ger den lite karaktär):
Piaget-Altiplano-Automatic-32.jpg
 

Camo00

Patek
Har faktiskt inte sett nån på forumet, vad jag kan minnas! Men Piagets nyare med ultratunna inhouse-verk ligger högt upp på Wanted-listan... :)
 
Kommer ihåg när jag var i London för några år sedan och såg tre stycken Rolls Royce stod parkerade utanför Piaget-butiken när en välklädd herre med 3-4 Piaget-påsar i händerna gick ut ur butiken och satte sig i den ena bilen, i baksätet såklart.

Enbart utifrån det så antar jag att personerna bakom märket gör nånting rätt.
 
Topp