• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Piaget

Nicklas H

Cartier
NK hade ett event igår kväll där klocka avdelningen hade tillverkar representanter på plats. Fick då första bekantskapen med Piaget. Provade bla världens tunnaste automatiska ur. Måste säga att märket känns mycket högkvalitativt. Är det någon som har egna erfarenheter av just Piaget?
Även Sjöö Sandström var på plats och visade upp royal capital samt Omega.
 
Har aldrig ägt någon, klämde däremot på en Altiplano Double Jeu för en tid sedan. Måste säga att jag blev grymt besviken på finishen i den öppningsbara boetten. Detta var en klocka som imponerat rätt mycket på bild.
Deras andra klockor är ju välgjorda även om jag tycker prislappen är väl tilltagen.
 

paradis

Audemars
NK hade ett event igår kväll där klocka avdelningen hade tillverkar representanter på plats. Fick då första bekantskapen med Piaget. Provade bla världens tunnaste automatiska ur. Måste säga att märket känns mycket högkvalitativt. Är det någon som har egna erfarenheter av just Piaget?
Även Sjöö Sandström var på plats och visade upp royal capital samt Omega.


Inga bilder ?
 

Guinness

Cartier
Piguet har några riktigt fina modeller, hade en limiterad som var grymt härlig, typ altiplano black mm. Skulle vara skoj att klämma på någon gång.
 

Nicklas H

Cartier
Den här fastnade jag för.
image.jpg
 

DrDre

Patek
Jo, viss likhet med PP slog mig också när jag såg den. Fast kanske mer Nautilus, med den randiga tavlan.
 

DrDre

Patek
Helt okej, fast inte särskilt originell då den har tydliga drag av Patek Philippe. Tar hellre en Royal Oak eller en GP Laureato.

Laureaton är ju jäkla snygg. Särskilt den blå. Men åt helsikes för dyr tycker jag. Visst kunde man lagt sig ett rejält steg över IWCs motsvarighet, men nu tog man väl i så att man hamnade alldeles för nära AP.
 

MånsT

Rolex
Laureaton är ju jäkla snygg. Särskilt den blå. Men åt helsikes för dyr tycker jag. Visst kunde man lagt sig ett rejält steg över IWCs motsvarighet, men nu tog man väl i så att man hamnade alldeles för nära AP.
Visst är den snygg alltid. Antingen ser man den som dyr eller som prisvärd om man jämför den med Royal Oak och Nautilus, vilket jag tycker man kan.
 

DrDre

Patek
Imho saknar den, i jämförelse med AP RO å PP Nautilus, två viktiga aspekter för att motivera "super premium" prissätning. Vaumärkets stjärnglans (även om jag tycker att GP är mkt underskattat) och RO/Nautilus historia/igenkänningsfaktor/rykte/status som de två klassiska lyxstålklockorna. Men som sagt, klockan som sådan är väldigt fin och förmodl lika "bra" som kungarna i klassen.
 

MånsT

Rolex
Imho saknar den, i jämförelse med AP RO å PP Nautilus, två viktiga aspekter för att motivera "super premium" prissätning. Vaumärkets stjärnglans (även om jag tycker att GP är mkt underskattat) och RO/Nautilus historia/igenkänningsfaktor/rykte/status som de två klassiska lyxstålklockorna. Men som sagt, klockan som sådan är väldigt fin och förmodl lika "bra" som kungarna i klassen.
Jo, GP är underskattat, jag håller med. Det märkliga är att original-Laureato lanserades 1975 vilket är i samma svep som Royal Oak och Nautilus men ändå har den hamnat i skuggan av de två... Tänk vilken schysst trio en modern Laureato, 5711 och en 15300 hade varit!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag tycker faktiskt inte det är så farligt. Det är en rund lyxsportklocka. Så många olika sätt går inte att göra utan att "likna" något annat. Själv är jag lite småsugen, men lite besviken att de gjort "fel"/"omvänt" på finishen på länken. Optimalt vore ju tvärtom, PCL m.a.o. och borstade "ytterlänkar"
 
Topp