• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pics, no wristshots

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Några bilder jag tycker om. 114060n har jag nu, GMTn hade jag innan.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Slänger upp en exta bild :)

Förövrigt en läsvärd bok som innehåller ett kapitel om gentlemannens klockval. Idag får man ta en hel del i den med en nypa salt. Till exempel fickpluntans självklara plats i innerfickan för att kunna stå ut i kollektivtrafiken och diverse andra situationer :p

Kan du inte ta ett verkligt exempel på ngt man behöver ta med en nypa salt?
 
B

Banankontakt

Guest
I och
Kan du inte ta ett verkligt exempel på ngt man behöver ta med en nypa salt?
I och för sig. Men jag tror inte att det tillhör vanligheteten att de man kallar gentlemän sitter med fickpluntan på bussen/tåget. Har för mig att det även stod att pluntan är lättare att ta med sig än en filt om det är lite kyligt på resan. Förvisso även det sant även idag.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
I och
I och för sig. Men jag tror inte att det tillhör vanligheteten att de man kallar gentlemän sitter med fickpluntan på bussen/tåget. Har för mig att det även stod att pluntan är lättare att ta med sig än en filt om det är lite kyligt på resan. Förvisso även det sant även idag.
Hehe vänd på det. Har en gentleman ingen plunta finnes knappast anledning till kollektivtrafik? Dags för en plunta - klocktråd?
 
Topp