• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pictorial Vacheron Constantin Overseas Chronograph

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Tänkte bara dela med mig av lite bilder på min senaste leksak. Är extremt glad över att jag äntligen slog till på en Overseas då jag i närmare två år valsat runt denna modell.

Är ju inte ensam om modellen, men tycker det postas på tok för lite bilder.
@Palenkovich @cultshit @Apansson @Lingonsoppa är de jag vet som har samma ref (ber om ursäkt ifall jag missat någon)

Hursomhelst, låter bilderna tala, summerar lite kort mot slutet mina tankar om den. Håll till godo.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Som jag skrev ovan har jag läääänge valsat runt denna modell.
Har passerat lite annat under tiden, men kom äntligen till skott att prova en hos nya formsponsorn för ett tag sedan. Enl butiksbiträdet är denna i titan med ett ETA-verk.. så är ju inte fallet och var väl medveten om vad jag köpte när det begav sig.

Klockan är fantastisk på många sätt. Unikt utseende som ringen bidrar till, fint borstad länk med kul utformning. Sitter skönt och välbalanserat och bär avsevärt mkt mindre sett till specen (42,5mm)
Känns något större än en Daytona, men har ju en lite annan karaktär än densamma.
Finnish känns utan överdrift på samma nivå som både min forna Nautilus och nuvarande Aquanaut, dock känns denna mer "stabil", kan ju iof bero på att jag jämför med 5712 som är en tunnis.

Senast ändrad:
Riktigt fina bilder Chrisse!
Vi verkar helt överens om att det är en underbar pjäs. Det sägs ofta i dessa sammanhang, men tänker ta mig tusan aldrig skiljas från min!

Edit; slänger in bilden från dagens klocka för att ge ett hum om hur det kan se ut på gummit.

image.jpeg

Edit 2: Det var förvisso inte den bästa bilden för att illustrera gummit :hilarious:

Senast ändrad:
Riktigt fin klocka och fantastiska bilder. Har provat den ett par gånger på Nymans, men tyvärr så är den en bit bort i budget.

Grattis!! 49150 är en fet klocka!

Ska plocka upp en nästa gång jag är i ett land med bra vc marknad. Sverige är ungefär stendött på vc-fronten...

Tillbaka
Topp