• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pimp daddy Max är redo att dyka i sommar

Maxim

Cartier
Kände mig lagom anti-redo för sommaren när man insåg att allt som låg i klocklådan antingen var dressat på läder eller vitnagemögel utan trycktest, så fort som fasiken slog jag till på en Seiko SKA35 (eller SKA035???) på forumet för att förgylla både vattenvistelserna och färgkombinationerna i vår/sommar/smarch 2014.

Njut av bilderna jag spenderat hela 3 minuter på att ta med mobilen och förundra er över hur mycket katten inte ville bry sig över min senaste dinka.

Sen vill jag även passa på att fråga vilka nato-band jag ska ta och beställa! Tänkte mig ett gult, samt ett med gult/mörkblått i kombination. Eller finns det fler färger som passar den gula tavlan?

IMG_1848.JPG
IMG_1849.JPG
IMG_1852.JPG
IMG_1855.JPG
IMG_1856.JPG
IMG_1857.JPG
IMG_1858.JPG
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Trevlig beater. Grattis.
Just införskaffat mig en egen sommarbeater, öppningstråd kommer.

Gällande nato, varför inte ett gult/rött/svart a la deutchland. Annars tror jag ett gult blir super, om det är samma gula som på tavlan.
 

Maxim

Cartier
Glöm inte att det är olagligt att säga att färgen i den tyska flaggan är gul, den är nämligen guldfärgad!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sommar? Påsk, menar du? ;)

Klart du ska ha ett gult natosnöre!

Men länken är skön den också.

A
 

Maxim

Cartier
Vad behöver jag för verktyg för att ta bort länkbitar på denna? Man ska trycka ut sprinten i rätt riktning, antar att det är hela vägen.
 

Sledger

Cartier
Komplementfärg till gult är blått, så det kan inte gå fel. :)

Denna skulle sitta som ett smäck.

epsy_1024x1024.jpg


Eller detta kanske?

captain_1024x1024.jpg


Eller safe med detta.

mitalblue_1024x1024.jpg


Eller allihop och något till och byt lite då och då. :)
 

john b

Rolex
Schysst klocka.

Kör på svart gummi eller tyg tycker jag. Räcker med färgglad tavla, som dessutom kommer markeras lite.
 
Topp