• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pimp my skx!

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hej alla gulliga KS:are!

Artonhundra-frös-ihjäl köpte jag en Seiko skx009. Jag kan inte förneka att den är tämligen mycket pang för pistolerna, men den är inte världens roligaste klocka. Till en början tog den rollen som vardagsklocka. Efter ett tag degraderades den till beater och nu får den inte särskilt mycket armtid öht. Att ha en utpräglad beater är en dålig klockstrategi. Antagligen beror avsaknaden av handledstid på att jag inte riktigt är bekväm med storleken, men den är ändå värd mer. Just nu har jag den på ett supersalt marinblått nato. Marinblå är iofs färgen ovan alla andra färger, men det är ändå lite trist. Kom med sportiga förslag på hur jag kan göra min klocka roligare. Bandval är väl det enklaste, men jag är öppen för det mesta.

PS. Tyvärr är bandstiften tjocka. Groteskt tjocka. Korpulenta.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ge klockan den jubilelänk den förtjänar. Enda klockan, Rolex inklusive, som framstår som sportig med jubile... (Trots att det är en så uppenbar designstöld).

Komplettera sedan klockan med en vältränad kropp, så är det klart. Kanske enklast att börja med länken... ;)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Byt visare till vita 6105-visare. Blir en sjukt bra facelift.

Jaha du vill ha en bild också? Sure! Anything for you Bojke!

seikomod_zpsad76aa7b.jpg
 
Topp