• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizza frère & uppstart 1000-tävling

frere

Audemars
2-Faktor
Jag må ha en lång väg till Hyllan, men får åtminstone namnge en pizza på menyn. Ni andra i detta medel-ambitiösa segment, hur ser era pizzor ut?

Pizza frère: Lägg en pizzasten (eller platt sandsten) på ett grillgaller, placera det i högsta läget i en grilltunna med lock eller stor klotgrill och elda till infernalisk hetta. Stäng locket och kontrollera att du får en temperatur kring 200 grader i grillen. Halvera en citron och placera med snittytan nedåt på grillgallret, bredvid stenen. Kavla ut pizzadeg, bred på en bra tomatsås och sparsamt med mozzarella. Släng in pizzan på stenen. Efter fem minuter är det lagom att lägga på ett par skivor utskuren biff på gallret, tillsammans med citronen. På med locket, vänd köttet efter två minuter. Glaze efter behag. Flytta pizzan till ett fat och toppa med parmesan och rucola medan köttet får vila. Skiva köttet och lägg på pizzan. Pressa över citron, smula över flingsalt, kör några varv på pepparkvarnen och ringla över en fin olivolja.

"Grilla pizza i tio minusgrader, är han dum i huvet?" undrar du nu. Nej, det här är ingen januarirätt. Men den passar kanske när jag inträder i 1000-inläggsklubben, och tävlingen avslutas. Vilken tävling? Jo, en...

1000-inläggstävling!

Japp, dags att dra igång den. Jag väljer en egocentrisk, som sig bör:

1. Gissa innehållet i min klocklåda den dag jag skriver mitt 1000:e inlägg.

Eftersom flera kan gissa lika och ha rätt, t ex "samma som idag", finns förstås en utslagsfråga:

2. Vilket datum skriver jag inlägg 1000?


Nuvarande innehåll är följande:
20140112_110420_zps136f72c5.jpg
Sinn U1 SDR. Har varit på vippen att säljas några gånger, men har fått ett uppsving pga det grymma bandet.

20140110_120443_zps7a601e19.jpg
Tudor 7016. Trivs bra med den, men det finns tydligen liknande klockor som vore kul att testa.;)

20120919_111245_zps77660cce.jpg

Tag Heuer Monaco. Har varit bortbytt två gånger men kommit hem igen. Börjar jag bli sentimental? (Examenspresent, första riktiga klockan, rätt taffligt begvärde etc etc.)

Tävlingsvinsten

består av allt jag själv lyckas vinna i liknande tävlingar. "Vilken skitvinst" tänker du förstås, men det är det rakt inte. Tvärtom. Jag är nämligen en jävel på att vinna tävlingar och redan i skrivande stund finns en helt oanvänd limiterad, digital seiko från molle i potten. (Min hustru misstog den för en pulsklocka, så jag har svårt att använda den. I min värld betyder pulsklocka som vardagsur att man börjar närma sig 40, har jobbat sönder sitt första äktenskap och satsar på triathlon istället.)

OK? Gnugga spåkulorna med autosol och kör!

(Ursäkta bilderna förresten. Jag har just bytt photobucket - samtidigt som jag bytte namn, det gamla haitiska-diktator-kontot läckte som ett såll - så det finns inte mycket att välja på.)
 

BME

Cartier
Monacon stannar, U1:an säljs till mig och byts ut till en Speedy, Flingan förvandlas till en datejust :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ok, då ska vi se..

1. Oris diver, 5513, 34 mm Date (valfri ref), Monacon.
2. 140605
 

aljung

Panerai
2-Faktor
1: Tror det kommer finnas en Seiko Samurai (Orange tavla) och en Rolex 1675 i lådan tillsammans med din U1:a som inte kommer säljas :)
2: Det tusende inlägget sker den 3 juli 2014.

Edit: Pizzan lät sjukt god!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Den pizzan skulle jag gladeligen äta!

Du behåller monacon, för att nu vet du bättre än att byta bort den! Du byter flingan mot en vintage sub och Sinnen får stryka på foten till förmån till en PO!
Och ditt 1000:e inlägg skriver du ironiskt nog den 1 april!

Grattis till pizzan!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vilket fantastiskt inlägg ! :)

Du får helt klart namnge en pizza på menyn. Räkneverket kör var tionde minut bara, så det går inte direkt.
Kolla in din titel nu. :)

Jag tror att Sinnen och Tagen får stanna. Du kommer snegla på en Pelagos.
 

HeliDive

Cartier
"Grilla pizza i tio minusgrader, är han dum i huvet?"

Jo, det har man ju fått höra några gånger!

Själv byter jag ut den kalla grillölen mot förslagsvis en Irischcoffé eller något annat varmt!

Här grillas det ned till minus 30 :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Grymt upplägg!
Sinn och flinga försvinner till förmån för en 1680. Men så tristessköpte du en sliten speedy precis innan din tusende post, den 25 mars.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tror du har flippat alla till förmån för en vintage heuer och och kanonfin 1680 från 76
Dagen för denna spådom är 140308
Kör hårt
 

frere

Audemars
2-Faktor
"Grilla pizza i tio minusgrader, är han dum i huvet?"

Jo, det har man ju fått höra några gånger!

Själv byter jag ut den kalla grillölen mot förslagsvis en Irischcoffé eller något annat varmt!

Här grillas det ned till minus 30 :)

Låter mycket bra! Typiskt att grillen står undanskuffad bakom utemöbler, trehjulingar och allsköns sommarbråte...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kul att ni engagerar er i min halvtomma klocklåda!

Här är en bild på det fina priset i dess nuvarande form:
631977d1329780658-looking-watch-similar-one-some-advise-seiko_limited_edition_final_fantasy_watch_02_big.jpg

Tävlingen är öppen tills jag nått 1000 "gillanden". Sedan vidtar väntan och en högst avancerad poängberäkning.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Den 22 september 2014 har du kommit upp i 1000 inlägg. Det är en måndag, och Annie Hjort deppar över att C inte nådde upp till 4-procentsgränsen i riksdagsvalet dagen innan. I Stockholm är det mulet, men frampå eftermiddagen spricker det upp och solen tittar fram. I Göteborg kommer det att regna hela veckan (förmodligen september ut).
I lådan har du den 22 september kvar din Monaco. Flingan och U1:an har dock fått lämna, till förmån för en matt-tavlad 5513 från -77.
Jag kan också meddela att Aquaracer sannolikt är bakfull, Masterkiller har köpt tre par gympadojor under den gångna helgen, och JakobDala har köpt tillbaka den 1655 han sålde för andra gången i juli.

Jag kan spå i kaffesump också. Någon?
 
Topp