• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizzabagare...

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Så kan det gå... Självklart vill jag fira detta med en tävling.

Reglerna är som vanligt enkla och vinnaren presenteras i denna tråd på söndag 18/5 efter kl.22.00

Som yrkesmatlagare har jag faktiskt aldrig bakat en pizza till någon betalande gäst och skulle därför påstå att det endast är i klocksammanhang som jag kan titulera mig pizzabagare.

Tävlingen går ut på att du skriver de fem (5) ingredienser som du helst av allt vill ha på din bästa "bakfyllepizza". Det förslag som får flest likes (senast kl.22 på söndag 18/5) vinner en mycket fräsig och fin klocka från märket rotary, modellen heter revelation och fungerar ungefär som en JLC reverso. Klockan går att rotera i boetten och har dubbla tidsvisningar. Klockan är i använt men fint skick och levereras gärna till en pizzeria nära dig tillsammans med en öl om du håller till i eller i närheten av stockholm.


Lycka till ;)

//Björn
image.jpg
image.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tomatsås, ost, kebab, skinka och självklart bearnaisesås. Perfekt bakfyllepizza!

Helst kall och sladdrig eftersom den i bästa fall legat i kylen över natten!
 

jabla

Sarlacc
Grattis till din befordran till pizzabagare!
Min bakfyllepizza skulle innehålla tomatsås, tabasco, peppar, citron och vodka.
Den skulle heta Kronprinsessan efter Mary av Danmark eftersom jag bor 5 mil från detta kungahus. Royalist javisst. :)
 

Vesper

Rolex
Grattis till din befordran till pizzabagare!
Min bakfyllepizza skulle innehålla tomatsås, tabasco, peppar, citron och vodka.
Den skulle heta Kronprinsessan efter Mary av Danmark eftersom jag bor 5 mil från detta kungahus. Royalist javisst. :)
Haha, jag skulle vilja se dig äta den :) Säg till när det är dags :D


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis till adlingen!

När jag bodde i Finland beställde jag alltid en pizza som hette opera special. Skinka, salami, tonfisk, lök. Har inte hittat den i Sverige tyvärr :)
 

Galaxy

Rolex
Grattis! En perfekt pizza består av pepperoni, skinka, kyckling, kebab samt köttfärs. Jag har inte tid att leva nyttigt med grönsaker. :)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis till den nya titeln :) På min bakfyllepizza ska det vara kebab, sallad, tomat, pommes och en jäkla massa vit (mild) kebabsås. Kebabpizza, kebabrulle och kebabtallrik all rolled in to one.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Grattis!

Kyckling, paprika, stark krydda (cayennepeppar typ), gorgonzola och lite champisar (i små bitar).

Kommer till Sthlm nästa vecka så... Vi ses!


Skickat från min Commodore 64
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Grattis till inläggen!
Inget slår en kebabpizza efter en hel natts röj. Kebabkött, kycklingkebab, pommes jalapeno (ju mer kolhydrater desto bättre:D) samt massa vitlökssås!!!
 

Simpatico

Rolex
Grattis till Pizzastatus.
På bakispizza skall det vara kebabkött (protein), vitlöksdressing (kan ju inte gå mer åt helvete så), lök (fortsätter på den inslagna vägen), en näve feferoni (lite grönt ska det till) och avslutningsvis så tar vi lite stark sås.
Till anrättningen dricks avslagen och överbliven cola alt byxvarm vodka beroende på hur stark man är dagen efter.
 

jabla

Sarlacc
Du behöver något med sälta samtidigt lite flottigt och gott
Tonfisk, lök, paprika, oliver och fetaost!
Givetvis bjuder jag dig på Min hemmapizza:)
image.jpg
Du har ju missförstått hela grejen med bakfyllepizza, man orkar ju inte göra den själv ;)
Eller så är du den räddande ängeln som dyker upp med din specialpizza precis när man mår som man förtjänar :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tomatsås. Massor med mozzarella. Verkligen massor!! Pesto, ruccola och bresaola. Smaskens!
 

Nexus

Panerai
Grattis!
Här kommer receptet på min bakispizza som jag brukar utan efter hårda krogbesök. Den heter Panzerkönig och består av

Kebabkött
Pepperonikorv
Extra mycket oxfilé
Fetaost
Salami
När jag väl fått den levererad brukar jag addera lite chiliflakes och cayennepeppar till den.
Och om jag inte är tillräckligt förstörd så kan jag eventuellt veva ihop en bea att hälla över.
 

egbert

Panerai
På botten av durumvetedeg: Hälften prästost, hälften västerbottensost. Grädda.
På med rejäla klickar kalixlöjrom och smetana, toppa med finhackad rödlök. Ätes med guldrollen på framför bollen på tv.
 
Topp