• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizzatråden!

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Matbilder är ju poppis på detta forum men jag vet att ni sitter och trycker i er pizza som mig när ni är bakis eller lata. Men vilken pizza väljer ni när ni köper?
Tänkte att man kunde ge varandra inspiration till att välja nåt annat än den tråkiga vesuvion man alltid tar och även ge credd till pizzerior som är värda att besöka!

Jag är ju först men ja måste göra er besviken då jag inte har någon bild att lägga upp men jag är en sucker för starka mexicanapizzor,vesuvio å calzone!
Och är ni i trakterna av Söderhamn kan jag rekommendera Aspendos och Venezia.

Så vilken väljer DU? :)
 

Apansson

Torpare
Finpizza:gärna nåt med grillad paprika och parmaskinka

Pizzeria/kebaberia-pizza: banan,curry,ananas,skinka eller kebabpizza

Panpizza: typ ananas och pepperonikorv är kungligt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Förr i tiden när jag bodde kvar i Märsta så var valet enkelt
Märsta special på Campino
Kebabpizza med pommes och jag antar allt annat
Efter så mår man som en kung
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fridens gårdskrog på österlen!! Där snackar vi pizza.
Åt en där i somras. Allt närproduserat och ekologiskt.
Fick fyra olika ostar på min och syltade fikon i mitten!
Frun åt en med löjrom, gräddfil, rödlök och räkor på. Dock utan tomatsås... Mmmmm
Bästa pizzorna i mitt liv.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ah, finpizzor? Testa Flatbread som ligger i Sundbyberg. Ekologiskt, vedugn. Står två italienare i köket och bakar magiska pizzor.
 

Ketan

Cartier
Kebabpizza är standard bakispizza men annars blir det väl oftast vesuvio. Ska jag vara lite finare så blir det väl en pizza med parmaskinka. Rekommenderar Belezza i Malmö om ni vill ha en riktigt god kebabpizza :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
En Splendor (salami, kronärtskockor, fefferoni, suverän ost,) på Michelangelo i Kungsör! Adriano bakom disken bakar pizzor som ingen annan. Och när det inte är några kunder sitter han och läser i biblioteket han inrett i ett hörn av pizzerian.
 

Ponlarsson

Panerai
Finpizza: Gärna skinka och svamp, typ Capricciosa.

Pizzeria: Allra bäst är Sverige special (kebabpizza med isbergssallad) från Eddies i Tidaholm.
 

Jonte73

Audemars
Bakispizza no 1
Hawaii med tabasco .

Jagar ni schysst pizza i Åkersberga då skall ni handla på Golden West.
Zlatans stampizzeria när han är här vad nu det är värt :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Finns ett ställe ett par hundra meter från lutande tornet i Pisa! Knappt en turist men alltid fullt.
Kan inte vara många i världen som slår den.

I Sverige är den bästa jag ätit i nacka strand.

Alltid pizza med inte för många ingredienser. Less is mode.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Gött! Vart sjukt sugen på den med tabasco! Lät riktigt wierd gott! Har ni testat vulkanpizzan då? Den är ju riktigt go!

Bild stulen från the webzz

pizzan.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
Dell'attore gör en ok margherita, ciao ciao funkar om man ber dom köra en blank o lägga på tomatsås/tomater & buffelmozza när den är färdiggräddad (gratis tips). Annars mitt sommarställe med vedugn för bra pizza! Jag kan lite om klockor men vill ni veta nåt om pizza så har jag fokuserat 20+ år av mitt liv på den maträtten..
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Förr i tiden när jag bodde kvar i Märsta så var valet enkelt
Märsta special på Campino
Kebabpizza med pommes och jag antar allt annat
Efter så mår man som en kung
Är det den vid stationen?
Den uppe i backen med stora pizzorna kanske heter nåt annat.

Kebab i valsta är ok också den i centrum.
 

Icaras

Rolex
På bättre restauranger med riktiga musslor blir det Quattro Stagoni, bort med kronärtskockan och in med jalapeno.

Annars är standard en Capricciosa med jalapeno ;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Var i Napoli i somras. pressade duktigt med pizzor. Men efter diverse pizzor kunde jag konkludera att marinara var favoriten, tomatsås, oregano och vitlök, den käkade hos da Michele, kan vara felstavat, googla best pizza napoli och det dyker upp. Sorbillo är nr två, ockspå riktigt vassa pizzor. Summa summarum, råvaror!
IMG_20150723_172253.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Är rätt så less på snuskpizzor, prettopizzar funkar bättre för min del.
Kan verkligen rekommendera Pane Vino på Zinkensdamm Stockholm. Deras pizza med bresaola är tokigt bra. Il tempo på söder har också bra pizzor, har ifs bara ätit en pizza där, men de andra på menyn verkade också goda. Lite mer tomatsås på il tempos pizza hade ifs inte skadat.
En billigare men fortfarande väldigt bra pizza hittar man i Alvik hos Pizzeria Vedugnen
 
Topp