• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plånboksvänligare alternativ till Panerai?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Har en god vän som sakta men säkert närmar sig kanten på klockträsket... ;)

Han gillar mina Panerai Luminor & är nu på jakt efter ett plånboksvänligare alternativ (nå´nstans söder om 10K snackr vi om för att precisera lite granna)
Jag har vänligen, men bestämt, pekat honom bort från rena kopior & "fulhommager", så där är vi clear. Gärna en "riktig" mekanisk klocka mao.

Det är alltså inte en fet "dykare" per se vi snacka om utan ett alternativ till just Panerai Luminor.
Har Bell & Ros nå´t lämpligt, kanske?

Han är ingen Schwartznegger, så inga 47 mm. monster heller.

Nå´n som har några idéer?

(GJ; om du läser detta - vilket du säkert gör - regga dig & säg hej & för din egen talan nu...)
 

Edin

Panerai
Nu kan jag bara tala för mig själv, men är det inte vettigare att lägga sina surt förvärvade slantar på det man verkligen vill ha istället för något halvdant?
Tycker mig minnas att man sett bas pannor runt 30k+ sträcket...
 

RDFG

Cartier
image.jpeg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med @Edin ovan. Substitut blir aldrig bra...det lindrar aldrig suget efter det man egentligen vill ha. Då är det bättre att gå på helt andra spår tills man har möjlighet att gå sitt first option IMO.

Det sagt så finns det ju en del att välja på om man gillar stilen... Personligen gillar jag Anonimo. Eller varför inte Glycine's Incursore-modeller..

image.jpeg
image.jpeg
 

Greven

Audemars
Jag skulle satsa på en beggad Sjöö Sandström. Landsort kanske lite över budget, men väldigt trevlig modell.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nu kan jag bara tala för mig själv, men är det inte vettigare att lägga sina surt förvärvade slantar på det man verkligen vill ha istället för något halvdant?
Tycker mig minnas att man sett bas pannor runt 30k+ sträcket...

Visste att detta skulle komma och håller till viss del med. Men jag är inte helt säker på att ett "lägre" insteg alltid är fel. Ett bra sätt att "känna in sig" lixom.

Bra förslag i övrigt hittills. Tack!
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Magrette!!
Har både Moana pacific i blått och deras svarta chrono, bra dinkor i bra prisklass med miyota verk i automataren och sea-gull i chronon (den var iofs limiterad och finns således ej mer)
 
  • Like
Reactions: Ale

Miami

Rolex
2-Faktor
Tycker Glycine är snygga och är väl i liknande stil
Tror jag har sett en med vit tavla som var riktigt snygg!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Maranez Bangla (iof endast i mässing i 44mm, och ennebi homage)/rawai. Zenton b42 har ju lite samma enkla stuk men i brons. Annars är Benarus Moray väldigt trevliga och rekommenderas varmt då jag ägt en. Lite dyrare ny a 5-6k men hyfsat billig begagnad. Finns även i 40 eller 42mm :)

http://www.benaruswatches.com/
 

Marckus

Panerai
Bell & Ross samt anonimo kan man hitta runt 10 m lite tur. Så slipper man alla vidriga paneraikopior...
(Bild 1 är från KS)
IVYJfxQ.jpg

bellross-br-03-92-42mm-collection.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har stött och blött detta själv många gånger, men alltid kommit fram till att inget annat än Panerai duger.
Till slut satsade jag och skaffade Panerai. Så, titta åt ett annat håll så länge. Fortfarande sugen på 1-3 år, slå då till.
 
Topp