• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plånboksvänligare alternativ till Panerai?

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Magrette och Maranez har jag varit nära att köpa flera ggr, rimliga priser och snygga (udda) modeller. Verkar ha helt ok kvalité i förhållande till priset.

Finns säkert någon Steinhart också i samma stil gissar jag på...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Helfer
1b22580850-public-watches-helfer-BE001S_2015_unworn-1.jpg

3e2736177a-public-watches-helfer-DE001E-1.jpg
 

Hugii

Audemars
Tycker GJ ska kanske satsa på en riktig panna, visst kostar det lite mer. Om han inte gillar den då kan han alltid flippa den. Allt annat kommer bara att ligga som ett lik i garderoben..

Btw....... hej GJ :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Håller med @Gummo
Longinesen tycker jag känns som ett roligare val och är inte så lik att den inte kan få leva kvar i samlingen när han väl fastnat i träsket ;)
 

Ekstrand

Cartier
Såhär ser min Makara Seaturtle ut, riktigt rolig (brons)klocka för ca 4k :) Sitter ett automatiskt Seikoverk i, NH35A med 21,600 bph om jag inte missminner mig... håller tiden som det ska iallafall (+/-4 sek om dagen än så länge) Diameter på 44mm men känns dock något större dels eftersom boetten är såpass fet, den är 52mm lug to lug samt att glaset är något kupat. Man får även med ett jävla fräsigt gummiband, bandet på bilden är dock från hirsch, tyckte original läderbandet var rätt trist!

IMG_4227 copy.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Magrette och Maranez har jag varit nära att köpa flera ggr, rimliga priser och snygga (udda) modeller. Verkar ha helt ok kvalité i förhållande till priset.

Finns säkert någon Steinhart också i samma stil gissar jag på...
Har haft en Maranez. Toppenklocka för pengen, som är synnerligen modest. Deras mässingsboetter patinerar dessutom kanonfint. Kan rekommendera dessa, om man kan bära upp storleken (det kan inte jag, därför flippades klockan):
 

azcii

Patek
2-Faktor
Om du har möjlighet, spara och kör på en panna direkt istället, du kommer med största sannolikhet till slut hamna där ändå. Tror inte några kopior/homages/liknande klockor kommer dämpa ditt sug efter the real deal tyvärr..
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Drog ner mig tyvärr, Max budget 10k, tips mottages gärna gillar mer Anonimo än lum tec och andra hitills lagda tips(bortsett från Marina M. Då)
 
Topp