• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plötsligt är man JLC-ägare

larra64

Guld
Ibland blir man förvånad.
Frågade en antikhandlare om han hade några klockor inne i dag.
Han la fram en tallrik med diverse.
Bland annat en helsnygg Certina och lite smått och gott enklare.
I ena hörnet låg dock en sak jag fastnade för. Ljuset var dålig, men jag kände ändå igen logon.
Jag drog igång klockan som rullade igång. Gravyren visade att den var en belöning från 1957.
Det syns på tavlan att klockan varit med bl a genom en en skada mellan 16-17, men hellre det än en ommålad tavla.
35-36 mm är helt ok.
Flexilänken åker nog till veckan.
IMG_5403.jpg

Swish sa det och jag är nu ägare till en 61-årig JLC-dressare som jag fick för ett bra pris.
 
Senast ändrad:
Ibland blir man förvånad.
Frågade en antikhandlare om han hade några klockor inne i dag.
Han la fram en tallrik med diverse.
Bland annat en helsnygg Certina och lite smått och gott enklare.
I ena hörnet låg dock en sak jag fastnade för. Ljusert var dålig, men jag kände ändå igen logon.
Jag drog igång klockan som rullade igång. Gravyren visade att den var en belöning från 1957.
Det syns på tavlan att klockan varit med bl a genom en en skada mellan 16-17, men hellre det än en ommålad tavla.
35-36 mm är helt ok.
Flexilänken åker nog till veckan.
IMG_5403.jpg

Swish sa det och jag är nu ägare till en 61-årig JLC-dressare som jag fick för ett bra pris.
Trevligt, den ser fin ut!
Det är ofta de där spontanköpen som är roligast :)
 
Grattis till en gamling som håller tiden så bra! Får vi se gravyren? Om priset är rätt tycker jag om den personlighet som en gravyr ger.
 
Tillbaka
Topp