• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plan på ny klocka vid årsskiftet

Doncorleone

Cartier
Tja!

Har en plan på att skaffa en kronograf i pilot modell till i början av nästa år. Budgeten är ca 3000 SEK. Dessa faller mig egentligen inte i smaken, men av någon anlednkng är jag ändå intresserad av dessa !

Har hittils bara kikat lite på Seikos flightmaster sna411 & Citizens Nighthawk.

Kom gärna med förslag på nya modeller och bra/dåligt om modellerna ovan. Föredrar vattentäta klockor ;)

Mvh
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Grymt många skalor. Blir den inte svåravläst (tiden alltså)? Det finns pilotklockor och pilotklockor. Vissa är väldigt rena.
 

16610

Patek
2-Faktor
Vad tycker du om den mängd info som finns på urtavlan?
Tror du att det kan vli rörigt att urskilja vad tiden är?

Isåfall tror jag att nighthawk är böttre, men man vänjer sig kanske?

Personligen tycker jag det är för rörigt. Fast jag tror man vänjer sig. Jag gillar ju Seiko men nighthawk kanske är mer "lätt" läst=)
 

Camo00

Patek
Med den budgeten tycker jag att Nighthawk är överlägset skönast. Superb design, Eco-Drive och grym länk! Här är min gamla... :)

_MG_9628.jpg
 

Doncorleone

Cartier
Jag tycker seikon ser mer robust ut än natthöken. Iaf på bild.

Hade lillebrorsan (snd253) till sna411 för några år sen och den var helt okej för sitt pris. Robust men skit kass lume..
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag skulle vilja skjuta in några förslag,mdock är det svårt att välja sådana som du kanske gillar då jag inte gillar dena typ av klockor själv, men jag gör ett försök

Först en Orient FDH00001W
YdP9XeF.jpg


Eller en Orient DH01002B
XNIt4Id.jpg
 
Topp