• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planet Ocan GMT?

johning

Omega
Någon som har erfarenhet av Omega Planet Ocan GMT?

Jag har senaste veckorna gått i funderingar på att avyttra min Speedmaster Broad Arrow GMT till förmån för en Planet Ocean GMT.
Har haft en 42mm Planet Ocean tidigare; och det går knappt en dag utan att jag funderar på VARFÖR jag sålde den klockan.

GMT är viktigt för mig med tanke många resor runt i olika tidszoner i jobbet. Kronografen är däremot mindre viktigt, och inget jag egentligen har någon användning för...

Vad säger ni? Byta eller behålla?
 

CLT

Rolex
du måste prova den! Var själv riktigt sugen på en men efter att ha haft den på armen insåg jag att den är sjukt hög.... Annars är det ett riktigt trevlig klocka!
 

johning

Omega
Ja, jag har testat den och det är just det som oroar mig lite; känns hög. Speedmaster Broad Arrow känns också "bitig" Men inte lika hög.
Kanske borde försöka köpa tillbaka min gamla PO ändå *suck*
 
Topp