• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planet Ocean-visare på Longines Conquest?

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har tankar på att modifiera min Longines med visare liknande dem hos Planet Ocean. Jag gillar dem starkt och tror att det kan göra att klockan istället drar lite åt Railmaster-hållet. Tror att det sitter ett ETA2824 i Longines:en. Vilka visare passar? Och var köper jag dem? Idag är klockan helt lume-befriad, vilket jag inte gillar. De nya visarna hoppas jag dels kontrasterar mer än dagens gör, som inte gör det alls i det närmaste i vissa ljusförhållanden, dels bidra med just lume. Funderar även på om jag skulle fylla i timmarkeringarna på tavlan med lume, som jag har liggandes, för att just få fram den lume jag saknar hos den.
Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar, eller kan det bli bra detta?
Men som sagt, till att börja med, var hittar jag PO-liknande visare som passar mot ETA2824? Jag förmodar att det är just diametern i navet som är det jag måste ha koll på. Längden oroar jag mig mindre för.

20141011_171857.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag skulle köpt visare på ebay som är gjorda för ETA-2824. Tänk på att längden ska vara rätt. Det ser väldigt tråkigt ut om visarna är för korta.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så länge man pillar och har möjligheten att återställa (och inte sabbar nåt) antar jag att värdet inte påverkas i någon större omfattning. Inget mer har ju hänt än att klockan har fått nåt gjort som den skulle fått vid service iaf. Eller?
Kul med kreativa svar! Ska sätta mig och kika efter visare hur som helst. Att kladda lume på tavlan får jag väl skippa tills vidare.
 
Topp