• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plast och fat font

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Aj lööve it. :)
image.jpg

Och ett risigt oyster... :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fasen vad du handlar!

Gillart.

Ser fin ut! Är 1680:n alltså ersatt av de här?

Vad är det för länk? 9315?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Fasen vad du handlar!

Gillart.

Ser fin ut! Är 1680:n alltså ersatt av de här?

Vad är det för länk? 9315?

Ja, 1680 fick lämna när jag hittade den här. Har ju varit 5513-sugen lite länge nu. Så nu bor en 5513 från -67 och en 14060 från -96 hos mig istället för rödingen.

Såg att 1680 sen letat sig tillbaka till hooken nu. :) Cirkeln sluten.

Nä, fulkör på en gammal sliten 93150 tills jag får tag på en 9315 eller 7206. Funkar så länge.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja, 1680 fick lämna när jag hittade den här. Har ju varit 5513-sugen lite länge nu. Så nu bor en 5513 från -67 och en 14060 från -96 hos mig istället för rödingen.

Har ju sett att du smugit runt här på forumet med den men ett grattis är väl på sin plats då!

Hur känns den jämfört med 1680n då? För och nackdelar liksom? Skulle vara intressant att höra från någon som ägt bägge! :happyhappy:
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har ju sett att du smugit runt här på forumet med den men ett grattis är väl på sin plats då!

Hur känns den jämfört med 1680n då? För och nackdelar liksom? Skulle vara intressant att höra från någon som ägt bägge! :happyhappy:

Tack!
1680 vs 5513... Hm.
Det är två helt olika klockor. Skulle inte ha några problem att äga båda utan att de skulle störa ut varann. 5513 står för allt det jag älskar med den "enkla" subben. Urfadern. :)

Rödingen är mer rörig att titta på. Saknade det rena när jag hade den. Nu när jag har det rena saknar jag färgklicken. Och bubblan. :)

Höjden på top hat-glaset på 1680 är påtaglig men stör inte. 5513 är mer "smidig" i känslan. Tycker jag. Allt är givetvis helt subjektivt.

Ja, jag skulle vilja ha en av varje.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack för svar! Kul!

Håller med om att en no-date känns som den ursprungliga Submariner och den ursprungliga tool-klockan! Jag tycker dom är vackrare utan datum men en röding är ju ändå lite speciellt...

Kanske hör av mig längre fram när samma tankar börjar ställas på sin spets.

Njut av vackra klockor nu, du börjar ha mycket fint i lådan!
 
Topp